یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۶ - ۱۲:۳۱
روايت محمود دولت‌آبادي از  تاريخ بيهقي

بزرگداشت ابوالفضل بيهقي بزرگترين و مطرح‌ترين نثرنويس پارسي، با حضور استاداني از سراسر كشور دو روز ديگر در سبزوار برپا مي‌شود. محمود دولت‌آبادي نيز به همين مناسبت در اين همايش به سخنراني پيرامون اين شخصيت عظيم تاريخ‌نگاري‌ و ادب منثور فارسي، مي‌پردازد.

دكتر مهيار علوي مقدم دبير همايش بزرگداشت بيهقي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: اين همايش در روز اول آبان‌ماه در دانشگاه تربيت معلم سبزوار به همت گروه زبان و ادب فارسي اين دانشگاه با همكاري قطب علمي فردوسي‌شناسي و انجمن آثار و مفاخر فرهنگي سبزوار برگزار مي‌شود.

به گفته علوي‌مقدم، اول آبان بنا به شواهد تاريخي بهترين روز براي بزرگداشت بيهقي است. اين روز به عنوان روز ملي بزرگداشت بيهقي از سوي شوراي فرهنگ عمومي استان خراسان تاييد شده و براي تاييد نهايي در شوراي عمومي فرهنگ كشور در حال بررسي است.

اين همايش يكروزه از ساعت 8:30 صبح سه‌شنبه تا 20:30 همان روز ادامه خواهد داشت و در آن از ميان 165 مقاله رسيده به دبيرخانه همايش، 35 مقاله به شكل سخنراني ارايه مي‌شود.

علوي مقدم در ادامه افزود:نشست‌هاي تخصصي اين همايش در شش بخش، شامل بررسي‌ها و پژوهش‌هاي تاريخي و جغرافيايي،ادبي،زيباشناسي،زباني،داستانپردازي و ميان رشته‌اي برگزار مي‌شود كه در آنها استاداني از دانشگاه‌هاي فردوسي مشهد،تربيت معلم سبزوار،اراك،شيراز،قطب علمي فردوسي‌شناسي و پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي به بحث و تبادل نظر مي‌پردازند.

از جمله استادان حاضر در اين همايش مي‌توان به محمود دولت‌آبادي، دكتر محمدجعفر ياحقي، دكتر محمد علوي‌مقدم، مهدي سيدي، دكتر محبوبه مباشري، دكتر محسن ذوالفقاري و دكتر حسيني كازروني اشاره كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط