پنجشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۰
افشاي سياست‌هاي غلط دولت آمريكا در «دولت جنگ»

يك مولف حوزه علوم سياسي، كتاب «دولت جنگ، روايتي سري از عملكرد سيا و دولت بوش» را اثري افشاگرانه درباره سياست‌هاي غلط دولتمردان آمريكا و سازمان‌هاي جاسوسي آن خواند و گفت: اين كتاب توسط «جيمز رايزن» نگاشه شده و با رويكردي انتقادي، علت وقوع حوادث 11 سپتامبر را ضعف سازمان‌هاي امنيتي آمريكا عنوان مي‌كند.\

مهدي ذوالفقاري در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: كتاب «دولت جنگ، روايتي سري از عملكرد سيا و دولت بوش» در 10 فصل عملكرد دولت بوش و سازمان‌هاي امنيتي آمريكا را به نقد مي‌كشد و مشكلات بروز حوادث يازدهم سپتامبر را متوجه دولتمردان آمريكايي مي‌داند.

وي از نگاه مولف، وقوع حملات يازدهم سپتامبر را بارزترين نشانه ضعف دستگاه اطلاعاتي- امنيتي ايـالات متحده عنوان كرد و گفت: دولت بـوش براي بـرطرف كردن ضعف دستگاه‌هاي امنيتي، اختيارات بيشتري را به اين دستگـاه تفويض كرد و به آنها آزادي عمل بيشتري داد، اما اين اقدام نه‌ تنهـا به اصلاح نهادهـاي مزبور منجر نشد، بلكه موجب افزايش سوء‌استفاده‌ها شد.

ذوالفقاري ادامه داد: مظـاهر ضعف و سوء استفـاده در دستگـاه اطلاعاتي ـ امنيتي امريكا را مي‌توان در جاسوسي از شهروندان آمريكايي، اوضاع عراق، رشد بي‌سابقه توليـد و تجارت انواع مـواد مخـدر در افغـانستـان و عمليـات‌هـاي غيرمنطقي عليه جمهوري اسلامي ايران مشاهده كرد.

ذوالفقاري افزود: مولف در اين كتاب به سياست‌هاي جنگ‌طلبانه و دخالت‌جويانه سازمان‌هاي جاسوسي و سيا اشاره مي‌كند و تمامي مباحث و اطلاعات را در قالبي روايي و داستان‌گونه در اختيار مخاطب قرار مي‌دهد. 

وي افزود: اين كتاب مباحث را با سند مطرح مي‌كند تا آنجا كه بسياري از فيلم‌ها و كتاب‌هاي تاليفي ديگر با استناد به اين منبع، به انتقاد از دولت بوش پرداختند.

ذوالفقاري تصريح كرد: بخش ديگري از كتاب به عمليات فريب عليه ايران و پرونده هسته‌اي و همچنين مشكلات دستگاه‌هاي امنيتي آمريكا مي‌پردازد. اين اثر، منبعي كاربردي است كه مي‌تواند مرجع بسياري از پايان‌نامه‌ها در حوزه انتقادي اهداف مداخله‌جويانه آمريكا قرار بگيرد.

كتاب «دولت جنگ، روايتي سري از عملكرد سيا و دولت بوش» اثر «جيمز رايزن» با ترجمه مشترك محمدمهدي احمدي معين و مهدي ذوالفقاري با قيمت 35000 ریال از سوي مؤسسه مطالعات انديشه‌سازان نور منتشر و روانه بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط