سه‌شنبه ۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۴
جشنواره شعر فجر  به ورطه تكرار نيفتاده است

محمد‌جواد محبت، شاعر و از داوران جشنواره شعر فجر در دوره‌های گذشته، معتقد است طی چند سال از برپایی این جشنواره، فضای آن تکراری نشده، به‌گونه‌ای که طی سال‌های اخیر سر فصل‌های بیشتر و جدیدتری نیز به آن افزوده شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ششمین ششمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، محبت گفت: از آن‌جا که یکی از موضوعات اصلی جشنواره «انقلاب اسلامی» است و این موضوع از برجسته‌ترین و مهم‌ترین عنوان‌ها در جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، بنابراین تجلیل  از شاعران برتر در هر سال امری شایسته است و بدین معنا نیست که با برگزاری چند جشنواره، تکراری شده یا فضایی برای فعالیت ندارد.

وی افزود: در سال‌های اخیر نیز سر فصل‌های بیشتر و جدیدتری به جشنواره شعر فجر افزوده شده است. 

این شاعر که داوری دوره‌های گذشته جشنواره در مرحله چهارم داوری‌ها را بر عهده داشته است، درباره داوری این جشنواره توضیح داد: داوری جشنواره فجر در چند سال گذشته بسیار سخت بوده است. مرحله چهارم داوری نیز نیازمند دیدی دقیق و ریزبین است؛ چراکه تمامی شعرها در سطح خوب بوده و نمی‌توان تفاوت چندانی میان نفر نخست تا نفر چهارم قایل شد. 

وی از حضور پرویز بیگی‌حبیب‌آبادی به عنوان دبیر جشنواره ابراز خرسندی کرد و ادامه داد: از آن‌جا که بیگی‌حبیب‌آبادی خود شاعری توانمند است، بنابراین حضور او در این دوره از جشنواره به عنوان دبیر علمی امری مثبت و ارزشمند خواهد بود. 

محبت در ادامه از شعر به عنوان گریزگاه و دریچه‌ای با کارکردهای متفاوت یاد كرد و گفت: شعر می‌تواند گه گاه مانند یک دوربین صحنه‌ای را ماندگار کند یا در قالب یک تابلوی نقاشی بنشاند یا زمزمه‌ای برای جان دادن به موسیقی ایرانی باشد. 

وی افزایش وسایل ارتباط جمعی تصویری را امری مضر در جهت کاهش مطالعه مردم خواند و اظهار کرد: دیدن فیلم، خلاقیت و تصویرآفرینی فرد را کاهش داده و سطح درک و مطالعه افراد را پایین می‌آورد. در این راستا باید اقداماتی صورت پذیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها