شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷
نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصتی برای معرفی پدیدآورندگان کتاب است

گیلان - نویسنده، مترجم و مدیرمسئول انتشارات کدیور در گیلان معتقد است: برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران فرصتی مناسب برای معرفی کتاب و پدید آورندگان آن است.

سید خشایار کیافر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در رشت، با اشاره به اینکه امسال بدلیل هزینه‌های حضور فیزیکی، به صورت مجازی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب شرکت کرده است، افزود: باید هزینه‌ها به گونه‌ای باشد که زمینه حضور همه ناشران علاقه‌مند به حضور در نمایشگاه فراهم شود.

وی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب قطعاً در معرفی و برندسازی پدید آورندگان کتاب و ناشران موثر است و جلساتی که با حضور نویسندگان و مخاطبان در حاشیه نمایشگاه‌های کتاب برگزار می شود، در معرفی کتاب نقش بسزایی دارد.

وی با یادآوری اینکه در گذشته نمایشگاه‌های استانی کتاب هم برگزار می‌شد، اظهار کرد: این نمایشگاه‌ها کارکرد خوبی برای معرفی ناشران و مولفان بومی و آثارشان در مخاطبان استانی داشت؛ از این‌رو اگر امکان برپایی دوباره این نمایشگاه‌ها در استان ها وجود داشته باشد، کمک شایانی به معرفی پدید آورندگان خواهد داشت.

وی ادامه داد: البته نبود بعضی ناشران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب از اثر گذاری و ارتباط بین مخاطبان و ناشران می‌کاهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فروش کتاب‌های چاپی کاهش یافته است، اضافه کرد: به دلایل مختلفی همچون کوچک شدن خانه‌ها، مشغله‌های زندگی و معیشت، قیمت‌های گزاف کتاب و همچنین عدم برخورد با پدیده ناپسند کتابسازی، گرایش به خواندن کتاب ها را تا حد زیادی کم کرده است؛ ضمن اینکه بسیاری از علاقه‌مندان کتاب برای کاهش هزینه‌های خرید کتاب به کتابهای الکترونیکی و صوتی روی آورده اند.

این نویسنده و ناشر گیلانی گفت: البته کتاب‌های صوتی و الکترونیکی به کاهش هزینه‌های ناشران و مصرف کنندگان کمک می کنند اما نمی‌توانند به طور کامل جایگزین کتاب های کاغذی شوند.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتاب تهران فرصتی برای دیدار حضوری بین نویسندگان و مخاطبان است که به طور معمول از استقبال خوبی برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط