یکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۳
«تکنیک گیتار» هکتور کوآین به چاپ دوم رسید

ترجمه کتاب «تکنیک گیتار» اثر هکتور کوآین به کوشش کیوان میرهادی تجدید چاپ می‌شود./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «تکنیک گیتار» شامل 9 عنوان مانند «فیزیولوژی تکنیک»، «وضعیت نشستن و گرفتن ساز»، «دست و بازوی راست»، «دست و بازوی چپ»، «هماهنگی» و «تکنیک‌های تفسیر موسیقی» است.
 
در مقدمه کتاب درباره معنا و مفهوم «تکنیک» نوشته شده‌است: «تکنیک یعنی کنترل که شامل صدا، ریتم و سرعت، لگاتو و استاکاتو، دینامیسم و وسعت، جمله‌بندی و آرتیکولسیون است.» 

در بخش دیگری از کتاب «تکنیک گیتار» نوشته «ایولین راشاول، نوازنده ابوآ» می‌خوانیم: «هیچگاه سعی نکنید اجرای نوازنده‌ای را تقلید کنید، هر چه این نوازنده مشهورتر باشد ضررش بیشتر است. با تفکرات موسیقایی خود رو راست و رک باشید، یک قطعه را همان طور که احساس می‌کنید بنوازید اما این اجرا باید مطابق سنت دوره زمانی آن قطعه نیز باشد.»
 
ترجمه کتاب «تکنیک گیتار» در 136 صفحه با شمارگان دو هزار جلد به‌زودی از سوی نشر تصنیف تجدید چاپ می‌شود. نخستین‌بار این کتاب سال 1384 منتشر شده است.
 
میرهادی مترجم و موسیقیدان است. وی گیتار را نزد دکتر سیمون آیوازیان آموخته و از معدود گیتاریست‌های نسل دوم ایران است. از این نوازنده تاکنون کتاب‌هایی مانند «بازگشت نیستی»، «مده‌آ»، «گفت‌وگو»، «موسیقی از الف تا ی»، «یک قرن موسیقی مدرن» و «گیتاریست» به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط