دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
چهارمین مرکز فرهنگی ترویج کتابخوانی «دیار دانایی» در روستای سایبان گشایش یافت

فارس- چهارمین مرکز فرهنگی ترویج کتابخوانی دیار دانایی فارس در روستای سایبان شهرستان لار این استان گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، دبیر انجمن اهل قلم فارس اظهار کرد: پس از افتتاح مراکز دیار دانایی در روستاهای شاه شهیدان شهرستان کوار، مُقبل آباد شهرستان ارسنجان و امامزاده بزم شهرستان بوانات، چهارمین مرکز دیار دانایی در روستای سایبان از توابع شهرستان لار استان فارس خدمت‌رسانی به اهالی را آغاز کرد.
به گفته حسن دهقان، مراکز دیار دانایی بستری را فراهم می‌کنند که فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری در روستاها به صورت جدی‌تری دنبال شوند.
وی گفت: محور اصلی فعالیت در مراکز دیار دانایی کتاب و کتابخوانی است و سایر برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی و اجتماعی می‌تواند به صورت مکمل در این مرکز دنبال و اجرایی شود.
برگزیده چهارمین جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی کشور ادامه داد: اعتبار لازم برای راه‌اندازی مراکز ترویج کتابخوانی از محل تفاهم‌نامه مؤسسه فرهنگی و هنری آفتاب مهر صبا فارس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، همراهی خیرین و بخشی از آن نیز توسط مؤسسه فرهنگی و هنری سرزمین فرزانگان شیراز تأمین می‌شود.
دهقان افزود: روستای سایبان از روستاهای کم برخوردار استان فارس بوده که راه‌اندازی این مرکز در آن علاوه بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی در این روستا می‌تواند زمینه ساز فعالیت در سایر روستاهای همجوار نیز باشد.
دبیر انجمن اهل قلم فارس اعتبار راه‌اندازی مرکز دیار دانایی روستای سایبان را ۳۵۰ میلیون ریال اعلام و عنوان کرد: حدود ۵۰۰ جلد کتاب به همراه اقلام کمک آموزشی و بازی‌های فکری در مرکز دیار دانایی روستای سایبان در اختیار کودکان و نوجوانان قرار گرفته است.
وی با قدردانی از آموزش و پرورش و همچنین دهیاری روستای سایبان به واسطه در اختیار قرار دادن فضایی برای راه‌اندازی مرکز دیار دانایی در همسایگی دبستان روستا گفت: فیروزه آشتاب از اهالی اینکه سابقه فعالیت‌های فرهنگی و ترویج کتابخوانی دارد به همراه تعدادی از علاقه‌مندان به حوزه کتاب، کودکان و نوجوانان را مرکز ترویج کتابخوانی دیار دانایی یاری می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها