شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸
کتابخانه‌های سرایان تجهیز می‌شود

خراسان جنوبی-با نگاه ویژه دادستان عمومی و رئیس دادگستری شهرستان سرایان ۵۵ میلیون تومان از محل آرای جایگزین حبس به حساب کتابخانه‌های عمومی شهرستان سرایان واریز شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سرایان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سرایان گفت: با توجه به اینکه عامه مردم کتابخانه را مجموعه‌ای فرهنگی می دانند و نقش کتابخانه در حوزه پیشگیری و تبیین جرائم بسیار مهم است؛ با دادستان شهرستان سرایان و رئیس دادگستری شهرستان گفتگو و رایزنی صورت گرفت تا مجازات‌های جایگزین حبس برای خدمات دهی به کتابخانه‌های عمومی استفاده شود.

فولادی با بیان اینکه ظرفیت احکام جایگزین حبس برای توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها استفاده خواهد شد، افزود: در سه ماه گذشته ۵۵ میلیون تومان از محل آرای جایگزین حبس به حساب کتابخانه‌های عمومی شهرستان سرایان واریز شده است.

فولادی ادامه داد: در بهمن ماه پارسال ۲۵ میلیون تومان و در سال جاری مبلغ ۳۰ میلیون تومان بابت خرید منابع و تجهیزات مورد نیاز، به حساب کتابخانه‌های عمومی شهرستان سرایان واریز شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سرایان اظهار کرد: همه دستگاه‌ها در این حوزه باید فعالیت و مشارکت داشته باشند و خواهان همکاری متقابل در زمینه های مختلف با نهاد کتابخانه‌ها هستیم.

وی گفت: در قانون، ظرفیت‌های قابل توجهی در راستای تعلیق و تعویق مجازات محکومین به حبس وجود دارد که با بهره گیری از این ظرفیت‌ها می توانیم مجازات‌های جایگزین حبس با محوریت و ماهیت خدمات اجتماع محور، عام المنفعه و فرهنگی را توسعه دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها