پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۰
سالی دو بار کتاب اگزوپری را می‌خوانم/ ۲ کتاب درباره شهید زین‌الدین

کارگردان فیلم مجنون گفت: من دو بار در سال، حتماً کتاب «زمین انسان‌ها» را مطالعه می‌کنم، این کتاب در من جادو می‌کند.

مهدی شامحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: من کتاب «زمین انسان‌ها» از آنتوان دوسنت اگزوپری را دو بار در سال، حتماً مطالعه می‌کنم، این کتاب در من جادو می‌کند.

او در ادامه گفت: البته به تازگی کتاب «تمام سنگ‌فرش‌های خیابان از طلاست» را دوباره بعد از مدت‌ها خواندم و با آن خاطره بازی کردم.

شامحمدی گفت: من به دلیل شغل مستندسازی عموماً مجبورم که به سمت کتاب‌های پژوهش‌محور بروم، البته علاقه قلبی من این نیست. به تازگی کتاب «پرونده ناتمام» را خواندم که پژوهشی در حوزه ساواک بود و بسیار آن را توصیه می‌کنم؛ در این کتاب به صورت منصفانه به جنایات ساواک پرداخته می‌شود.

وی درباره پژوهش‌های خود برای ساخت فیلم «مجنون» تصریح کرد: برای ساخت این فیلم، ۳ هزار صفحه درباره شهید زین‌الدین مطالعه کردم. دو کتاب معروف درباره شهید زین‌الدین وجود دارد، کتاب «تو که آن بالا نشستی» و «تنها زیر باران» از کتاب‌های درخشان درباره شهید زین‌الدین هستند که به من کمک بسیاری در ساخت این فیلم کردند.

این کارگردان سینما در پایان گفت: مجموعه «نیمه پنهان ماه» از انتشارات روایت فتح نیز درباره شهدا از نگاه همسران آن‌ها است که به من در نگارش اتفاقات و روابط خانوادگی این شهید کمک کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها