جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳
کتابخانه مرکزی ایلام فاقد امکانات است

ایلام-مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت:کتابخانه مرکزی ایلام به عنوان بزرگترین پایگاه فرهنگی، فاقد امکانات است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، سمیه حیدری گفت: کتابخانه مرکزی ایلام بزرگترین پایگاه فرهنگی استان است که به دلیل محدودیت امکانات، نمی‌توان برنامه‌های فرهنگی مرتبط با کتابخوانی در آن برگزار کرد.

وی اظهار کرد: این کتابخانه با ظرفیت مطالعه حضوری محدود برای خانم‌ها و آقایان، از صبح زود تا ساعت ۲۲، در ۳ شیفت کاری، به اعضا خدمت ارائه می‌دهد.

وی ادامه‌داد: کتابخانه مرکزی در تعطیلات نوروزی هم تا ساعت ۱۵ عصر فعال است ولی این کتابخانه، فاقد استانداردهای مدنظر ماست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان درخصوص استانداردهای مدنظر این اداره‌کل گفت: امروزه در کتابخانه‌های جدید و مدرن کشور، حدود ۶۰ نوع خدمت فرهنگی ارائه می‌شود، ولی با فضای موجود این کتابخانه، امکان ارائه خدمات فرهنگی کم است. برای این منظور نیازمند اعتبار هستیم و امیدواریم با گنجاندن طرح بازطراحی کتابخانه مرکزی ایلام در لیست طرح‌های سفر رئیس جمهور به استان، بتوانیم این معضل را حل کنیم.

حیدری خدمات فرهنگی این اداره‌کل را در مسیر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی متنوع، با محتوای مناسب سبب جذب نوجوانان و جوانان و افزایش اعضای کتابخانه‌ها می‌شود.

وی تعداد برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در سال گذشته توسط این اداره‌کل در سطح کتابخانه‌های استان را ۱۴ هزار برنامه اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها