چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۲
لازمه جهاد اقتصادی، ‌گسترش فرهنگ كتابخوانی است

حجت‌الاسلام آيت‌الله عبدپور، مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كهگيلويه و بويراحمد، گسترش فرهنگ كتابخواني را لازمه فراهم آوردن زمينه مناسب براي جهاد اقتصادي خواند.

عبدپور به خبرگزري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: در حوزه كتاب بيش از هر چيز نياز به پژوهش و تحقيق درباره جهاد اقتصادي داريم.

وي ادامه داد: اگر اقتصاد روبنا باشد، فرهنگ نيز زيربناي ساختار يك كشور است و مهم‌تر از بحث‌هاي اقتصادي، مفاهيم فرهنگي است كه بايد در جامعه مورد تحقيق و بررسي قرار گيرند تا اقتصاد نيز به سرمنزل مقصود برسد.

مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كهگيلويه و بويراحمد افزود: لازمه جهاد اقتصادي نشر و گسترش فرهنگ كتاب‌خواني براي فرهنگ‌سازي اقتصادي و استفاده بهينه از منابع و فراهم‌ آوردن زيرساخت‌هاي اقتصادي از قبيل سرمايه‌گذاري و شناسايي پتانسيل‌ها و ظرفيت‌هاي اقتصادي كشور براي پر كردن تمام خلاهاي موجود در عرصه رشد اقتصادي است.

عبدپور تصريح كرد: اين اقدامات نياز به پژوهش و تاليف كتاب دارد و حقيقتا اگر مي‌خواهيم اقتصاد كشور به سطح مطلوبي برسد، نياز است تا در زمينه‌هاي فرهنگي رشد بيشتري داشته باشيم.

به گفته وي آسيب‌شناسي فرهنگي و ايجاد زمينه حضور فعالان اقتصادي حوزه فرهنگي مي‌تواند به ايجاد احساس امنيت براي سرمايه‌گذاري بيشتر در اين عرصه بينجامد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط