دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۴
نمايندگان چاپ و بسته‌بندي ايران به نمايشگاه بروكسل مي‌روند

مسوول غرفه ايران در دهمين نمايشگاه چاپ و بسته‌بندي دبي عصر روز گذشته (21 فروردين) در نشست خبري اين نمايشگاه گفت:‌ نخستين گام ايران براي حضور در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي، شركت در نمايشگاه «ليبل اكسپو» بروكسل است و پس از آن براي حضوري قدرتمند در نمايشگاه چاپ و بسته‌بندي «دروپا» برنامه‌ريزي كرده‌ايم.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، در اين نشست كه در دفتر اتحاديه صادركنندگان صنعت چاپ كشور برگزار شد و جمعي از شركت‌كنندگان نمايشگاه چاپ و بسته‌بندي دبي در آن حضور داشتند، بابك عابديني همچنين اظهار داشت: اين نمايشگاه در زمينه نظم‌، ترتيب و برنامه‌ريزي در سطح نمايشگاه‌هاي بين‌المللي و حرفه‌اي بود و ايران براي نخستين بار در قالب پاويون (سرا) در اين نمايشگاه حضور پررنگي داشت.

وي ادامه داد: در حالي كه امارات با در اختيار داشتن يك سوم فضاي كلي نمايشگاه، سعي در جذب مخاطب از سراسر جهان مي‌كرد، غرفه ايران در موقعيت جغرافيايي و مناسب قرار داشت.

عابديني با اشاره به حضور قدرتمند ايران در عرصه‌هاي بين‌المللي، عنوان كرد: اين حضور با استقبال بسيار خوبي از سوي شركت‌ها و نمايندگان نمايشگاه‌هاي اروپايي روبه‌رو شد و درخواست برپايي سمينارهاي آموزشي رايگان در ايران، بخشي از اين دستاوردها به شمار مي‌آيد.

وي تصريح كرد: در اين حوزه از مسوولان اين دو نمايشگاه خواسته‌ايم تا در فاصله يك تا دو ماه قبل از برگزاري نمايشگاه، نسبت به برگزاري سمينارهاي رايگان آموزشي و توجيهي در ايران حاضر شوند.

نايب رييس اتحاديه صادركنندگان صنعت چاپ كشور با اشاره به پيامدهاي برگزاري چنين سمينارهايي عنوان كرد: اين موضوع موجب مي‌شود سرمايه‌گذاران و فعالان چاپ و بسته‌بندي ايران با نگاهي روشن نسبت به آينده حركت كنند و با چشماني باز به سراغ آن بخش از تكنولوژي بروند كه از آن غافل و بي‌اطلاع‌اند.

عابديني در بخش ديگر سخنان خود مهمترين دستاورد اين نمايشگاه براي صنعت چاپ و بسته‌بندي ايران را حضور كشورمان در عرصه‌هاي بين‌المللي دانست و گفت: تا زماني كه در بخش‌ها و جوامع حضور نداشته باشيم و توانايي‌ها و ظرفيت‌هاي خود را به جهانيان نشان ندهيم، نمي‌توانيم متوقع باشيم كه در امر صادرات موفقيم.

وي رسالت اصلي اتحاديه صادركنندگان صنعت چاپ كشور را گسترش صادرات در بخش‌هاي مختلف معرفي كرد و اظهار داشت: در اين حوزه نخستين گام هيات مديره جديد اتحاديه، حضور در نمايشگاه چاپ و بسته‌بندي دبي بود كه اميدواريم در آينده‌اي نزديك اين‌گونه حضورها ادامه داشته باشد.

مسوول غرفه ايران در دهمين نمايشگاه چاپ و بسته‌بندي دبي همچنين درباره پيامدهاي حضور ايران در قالب پاويون در اين نمايشگاه تاكيد كرد: اين موضوع موجب شد مخاطبان علاوه بر ديدن پرچم پرافتخار جمهوري اسلامي ايران، شناخت بهتر و مناسب‌تري از توانايي‌هاي چاپي ايران داشته باشند.

عابديني يادآور شد: به يقين استمرار حضور ايران در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي مي‌تواند در اعتمادسازي بين ايران و كشورهاي ديگر در شرايط مختلف تاثيرگذار باشد.

در ادامه اين نشست، محسن دارابي مدير شركت رايان نيز در سخناني به دستاوردهاي شركت خود در اين نمايشگاه اشاره كرد و گفت: حضور شركت رايان با توجه به تبليغات نادرست كشورهاي ديگر از ايران و شرايط تحريم كشورها، امتياز خوبي به حساب مي‌آيد.

وي افزود: حضور ما نشانگر بخشي از توانمندي‌هاي ايران در صنعت چاپ و نشر بود تا بازار منطقه را بر اساس توانمندي‌هاي خود بسنجيم.
دارابي حضور در نمايشگاه دبي را نخستين تجربه بين‌المللي اين شركت دانست و اظهار داشت: با توجه به استقبال خوب شركت‌هاي بين‌المللي از محصولات اين شركت به نتيجه مي‌رسيم كه مي‌توان با حضور در عرصه‌هاي بين‌المللي به رونق صادرات غيرنفتي در كشور كمك كنيم.

وي تصريح كرد: از سوي ديگر، تعامل شركت‌هاي مختلف حاضر در نمايشگاه به عنوان فروشنده و خريدار، همچنين تامين مواد اوليه، ملزومات چاپ و ... نيز موجب اعتبار بخشيدن به شركت‌هاي ايراني خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط