جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۸
رشد کيفي و کمي نمايشگاه، ارزشمند است

استاد دانشكده تربيت بدني و علوم ورزشي دانشگاه شيراز ضمن تاكيد بر روند رو به رشد نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران و بازديد از آن، عرضه كتاب‌هاي روز معبتر و روز دنيا در اين نمايشگاه را ارزشمند خواند.

دكتر محسن ثالثي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: امروزه كتاب‌هايي كه در سطح دانشگاه‌هاي معتير جهاني تدريس مي‌شوند، در كشورمان ترجمه و حتي نسخه لاتين آن نيز عرضه مي‌شوند و اين ويژگي در نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران نيز به چشم مي‌آيد.

وي ضمن بيان اين كه تاكنون چهار اثر ورزشي از وي منتشر شده است و كتابي با عنوان «تغذيه در ورزش» نيز از سوي نشر عصر انتظار در ماه‌هاي آتي منتشر خواهد شد، عنوان كرد: با احداث دانشگاه ورزش و تخصصي كردن دانشكده‌هاي آن مي‌توان گامي موثر در بهبود وضعيت علمي ورزش كشور به ويژه ورزش حرفه‌اي برداشت.

وي درباره روند تاليف كتاب‌هاي ورزشي و علوم ورزشي در كشورمان عنوان كرد: متاسفانه راه بسياري تا رسيدن به مرحله تاليف كتاب و توليد علم در اين حوزه داريم و بسياري از كتاب‌هايي كه در كشورمان به نام تاليف منتشر مي‌شوند، ارزش علمي ندارند.

وي اضافه كرد:‌ تاليف كتاب تعريف خاصي دارد كه پايه و اساس آن متخصص بودن مولف در آن حوزه است، به صورتي كه حداقل بسياري از منابع اثر از آن خود مولف باشد. بر اين اساس مي‌توان گفت كه اغلب آثار تاليفي كشورمان، بيشتر به تحقيق شبيه‌اند نه كتاب!

ثالثي درباره مقاله‌هاي دانشجويان كشورمان كه در نقاط مختلف جهان شناخته شده‌‌اند و بار علمي مناسبي دارند، گفت: تعداد چنين مقاله‌هايي بسيار كم است، مقالاتي که در سطح كشور پراكنده‌اند. همين مقالات نيز به علت عدم وجود حمايت و پرداختن تخصصي‌ به موضوع، کمتر در قالب کتاب منتشر مي‌شوند.

عضو هيات علمي دانشگاه شيراز در پايان ضمن بيان اين كه براي رشد ورزش حرفه‌اي بايد به تخصصي كردن تربيت بدني و علوم ورزشي پرداخت اظهار داشت: در كشورهاي پيشرفته، رشته‌هاي ورزشي تخصصي به رشته‌هاي درسي تبديل شده‌اند و اين کار كمك مي‌كند تا علاقه‌مندان پس از سال‌ها تحصيل در رشته تحصيلي ورزش مورد علاقه‌شان، به مربياني با مهارت عملي و علمي تبديل شوند.

دكتر محسن ثالثي در جريان بازديد از بيست‌ و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، در غرفه نشر علم و حركت ميهمان مسوول اين نشر (روبن شاهورديان) بود.

بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران تا 24 ارديبهشت ماه در مصلاي امام خميني(ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط