سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۵
مركز اسناد دفاع‌مقدس، ناشران را دعوت به همكاري كرد

رييس مركز اسناد و تحقيقات دفاع‌مقدس از ناشران مرتبط با بازار جهاني نشر براي ترجمه و عرضه كتاب‌هاي پژوهشي اين مركز در خارج از مرزها دعوت به همكاري كرد و گفت: اميدواريم آثار پژوهشي مربوط به جنگ تحميلي در اختيار محققان ديگر ملت‌ها نيز قرار گيرند.

دكتر حسين اردستاني در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) اظهار داشت: هر حوزه پژوهشي، طرفداران خاص خود را دارد و دفاع‌مقدس نيز از اين قاعده‌ مستثني نيست. شاخه‌هاي گوناگون ادبي جنگ مانند رمان و خاطرات جنگ نيز وارد عرصه پژوهش شده‌اند.

وي حوزه‌هاي پژوهشي دفاع‌مقدس را براي هويت يك ملت و جهت‌گيري زندگي در حوزه‌هاي اجتماعي ـ سياسي، مهم ارزيابي كرد و گفت: تاريخ ايران، اكنون مي‌تواند به اين دارايي ببالد، از آن درس بگيرد و ابعاد آن را مطالعه كند.

نويسنده كتاب "تنبيه متجاوز"‌، مخاطبان اين آثار را اقشاري خاص خواند و تصريح كرد: گرچه نخبگان، دانشگاهيان، محققان و استادان، بيشترين مخاطبان كتاب‌هاي پژوهشي جنگ‌اند، اما هر سال، نمايشگاه كتاب تهران، شرايط عرضه اين آثار را به همه علاقه‌مندان به صورت مستقيم و جدي فراهم كرده است.

رييس مركز اسناد و تحقيقات دفاع‌مقدس در ادامه، تعداد آثار ترجمه شده انگليسي به فارسي درباره جنگ تحميلي عراق عليه ايران را انگشت‌شمار دانست و تاكيد كرد: اين مركز، به تازگي وارد عرصه ترجمه آثار پژوهشي جنگ، از فارسي به انگليسي و برعكس شده است. ترجمه آثار ديگران درباره جنگ، نويسندگان داخلي را با شيوه‌هاي ايده‌پردازي و نوع نگاه آشنا كرده و اطلاع نخبگان جامعه را نسبت به نگاه بيروني به جنگ، افزايش مي‌دهد.

اردستاني خاطرنشان كرد:‌ مركز اسناد و تحقيقات دفاع‌مقدس، ناشران مرتبط با بازار جهاني نشر را براي ترجمه و عرضه كتاب‌هاي پژوهشي اين مركز در خارج از مرزها، دعوت به همكاري مي‌كند تا اين آثار در اختيار محققان ديگر ملت‌ها نيز قرار گيرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها