دوشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۲
خلق شاهكار به حمايت نیاز دارد

منيژه جانقلي كه تازه‌ترين اثرش درباره خرمشهر با عنوان "در آغوش اهريمن" منتشر شده، معتقد است: اگر حمايت لازم از داستان‌نويسان فعال، از زمان آغاز تحقيقات تا انتشار كتابشان افزايش پيدا كند، شاهد خلق شاهكارهاي ادبي در اين عرصه خواهيم بود./

منيژه جانقلي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، تصريح كرد: نويسندگان ترجيح مي‌دهند كه داستان‌هاي جنگ را بر اساس تجربيات خود بنويسند و به همين دليل، نوشتن از جنگ براي بانوان‌ به مراتب دشوارتر است.

وي با اشاره به بي تمايلي نويسندگان نسبت به فعاليت‌هاي تحقيقاتي براي تدوين رمان دفاع‌مقدس، گفت: اگر نهادهاي دولتي از داستان‌نويسان فعال حمايت كنند، نویسندگان بیشتری جذب این حوزه خواهند شد.

اين بانوي نويسنده، سطحي‌نگري برخي از آثار دفاع‌مقدس را به دليل دوري از تحقيق دانست و افزود: نهادهاي متولي ادبيات دفاع‌مقدس بايد از ارایه اطلاعات و اسناد وقایع خرمشهر در سال های جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به نویسندگان حمايت كنند.

جانقلي، از يكي از آثار خود با عنوان "در جست‌وجوي من" با محوريت سقوط تا آزادسازي خرمشهر ياد كرد و اظهار داشت: جامعه نسبت به موضوع خرمشهر در جنگ، احساس نياز مي‌كند و اگر حمايت لازم از داستان‌نويسان فعال، از زمان آغاز تحقيقات تا انتشار كتاب افزايش پيدا كند، شاهد خلق شاهكارهاي ادبي در اين عرصه خواهيم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط