چهارشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۱
بخش «تاريخ انقلاب اسلامی» به جايزه گام اول افزوده شد

جواد محقق، دبير علمی پنجمين جايزه ادبی گام اول، از اضافه شدن گروه تاريخ انقلاب اسلامي به اين جايزه و بررسي آثار منتشر شده توسط نوقلمان طی ۵ سال گذشته در حوزه تاريخ انقلاب اسلامی خبر داد./

محقق به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: اين تصميم با پيشنهاد و نظر بهمن دري معاون امور فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اتخاذ شده است.

وي ادامه داد: به دليل اندك بودن آثار منتشر شده در حوزه تاريخ انقلاب اسلامي توسط نويسندگان نوقلم در سال گذشته، آ‌ثار 5 سال گذشته در اين دوره به صورت يك‌جا بررسي خواهند شد.

اين در حالي است كه در دوره گذشته نيز گروه دين به جايزه گام اول افزوده شده بود.

خانه کتاب در راستای بسط و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و به منظور کشف استعدادهای درخشان، ایجاد بسترهای لازم و سمت‌وسو بخشیدن به فعالیت فرهنگی و ارتقای فرهنگ مکتوب در  جامعه و نیز معرفی و تشویق نوقلمان پدیدآور، در سال ۱۳۸۵ جایزۀ گام اول را بنیان نهاد. 

همچنين چندي پيش با انعقاد تفاهم‌نامه‌اي ميان موسسه خانه كتاب و اداره ‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كردستان،‌ مقرر شد جايزه گام اول در پنجمين دوره خود در سنندج برگزار شود. بنابراین با توجه به زمان‌بندی مشخص اين جايزه، آيين پاياني دوره پنجم پايان مهر‌ماه در این شهر برپا خواهد شد. 

آيين پاياني چهارمين جايزه گام اول،‌ سوم آبان سال گذشته در تالار عماد كرماني شهر كرمان با حضور معاون امور فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد.

موضوع این جایزه داوری و ارزیابی آثار پدیدآورندگانی است که برای نخستین بار در بخش‌های مجموعه شعر یا داستان کوتاه و بلند در دو ردۀ سنی بزرگسال و کودک و نوجوان دست به قلم شده و اثر خود را به طبع رسانده‌اند.

خانه کتاب مجری برگزاری و داوری این جایزه است و پاییز هر سال طی مراسمی با همکاری یکی از مراکز استان‌های کشور، از برگزیدگان جایزۀ گام اول تقدیر مي‌كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط