محمد سلگي با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: بازارسنجي براي آثار در دو بخش بررسي علمي و محتوايي و نيز بررسي اقتصادي بازار انجام ميشود.
وي ادامه داد: وقتي كتاب به دست ناشر ميرسد متن آن بايد از نظر علمي و محتوايي مورد بررسي قرار گيرد تا صحت و سقم مطالب آن تاييد شود.
سلگي با اشاره به لزوم بررسي اقتصاد بازار عنوان كرد: ناشر بايد بتواند با تكيه بر آمار و ارقام مختلف ميزان كشش مخاطبان را در قيمت كتاب، موضوع و محتواي اثر بسنجد.
وي تصريح كرد: بازار كتاب ايران، خاص و غيرقابل پيشبيني است و در اين ميان موزعان و توزيعكنندگان ميتوانند به تناسب توزيع كتاب در نقاط مختلف، ناشران را از نياز بازار مطلع كنند.
سلگي نبود بازارسنجي پيش از توليد كتاب را از خلأهاي نشر ايران دانست و افزود: بازارسنجي موجب رونق كار نشر ميشود و ناشران ميتوانند در فضايي روشن و شفاف به فعاليت در حرفه خود بپردازند.
دوشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۵
نظر شما