دوشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۵
بازارسنجي، رگ حياتي ناشران خصوصي

مدير انتشارات جهاد دانشگاهي بازارسنجي را از نكات اصلي و حياتي فعاليت ناشران خصوصي دانست و گفت: اگر ناشران اين حوزه بدون توجه به اولويت‌ها و نيازهاي بازار، كتاب توليد كنند در مدت اندكي با مشكلات مالي مواجه مي‌شوند.\

محمد سلگي با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: بازارسنجي براي آثار در دو بخش بررسي علمي و محتوايي و نيز بررسي اقتصادي بازار انجام مي‌شود.

وي ادامه داد: وقتي كتاب به دست ناشر مي‌رسد متن آن بايد از نظر علمي و محتوايي مورد بررسي قرار گيرد تا صحت و سقم مطالب آن تاييد شود.

سلگي با اشاره به لزوم بررسي اقتصاد بازار عنوان كرد: ناشر بايد بتواند با تكيه بر آمار و ارقام مختلف ميزان كشش مخاطبان را در قيمت كتاب، موضوع و محتواي اثر بسنجد.

وي تصريح كرد: بازار كتاب ايران، خاص و غيرقابل پيش‌بيني است و در اين ميان موزعان و توزيع‌كنندگان مي‌توانند به تناسب توزيع كتاب در نقاط مختلف، ناشران را از نياز بازار مطلع كنند.

سلگي نبود بازارسنجي پيش از توليد كتاب را از خلأهاي نشر ايران دانست و افزود: بازارسنجي موجب رونق كار نشر مي‌شود و ناشران مي‌توانند در فضايي روشن و شفاف به فعاليت در حرفه خود بپردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط