شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۸
موفقيت ناشران در سايه تجربه و آگاهي از علم مردم‌شناسي

مدير مسوول انتشارات «رسانه تخصصي» معتقد است، در ايران 50 درصد موفقيت‌هاي ناشران در حوزه كتاب‌هاي پرمخاطب مرهون تجربه و آگاهي آنها از نياز مخاطبان و همچنين آگاهي از علوم مردم‌شناسي و روا‌نشناسي است._

محمدرضا آشتياني در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) گفت: بخشي از ناشراني كه در اين صنعت فعاليت مي‌كنند، بر اساس حدس و گمان كتاب‌هاي خود را منتشر و تصميم‌گيري مبتني بر سليقه شخصي را جايگيزين موازين اصلي مي‌كنند.

وي ادامه داد: اگر ناشر در حرفه خود به فضاي رواني جامعه اهميت ندهد و فعاليت خود را بر اساس سليقه شخصي و بدون مشورت دنبال كند، در فاصله زماني كوتاهي ورشكسته خواهد شد.

آشتياني با بيان اينكه حوزه نشر يكي از ريسك‌پذيرترين مشاغل است، عنوان كرد: در مدت 22 سالي كه در اين حوزه فعاليت مي‌كنم در آغاز راه با شكست‌هاي بسياري ناشي از بي‌اطلاعي از نياز بازار روبرو شدم كه خوشبختانه پلي براي موفقيت‌هاي آتي شد.

وي تصريح كرد: اما ناشران متعددي نيز در مواجهه با اين پيچ و خم‌ها از پاي افتادند و نتوانستند موسسات انتشاراتي خود را دوباره نوسازي و تجهيز كنند.

مدير مسوول انتشارات «رسانه تخصصي» با اشاره به تبعات بي‌توجهي به نياز بازار گفت: در صورتي كه ناشر نتواند آثار خود را طبق خواسته مخاطبان منتشر كند، در فاصله زماني نامشخصي كتاب‌ها  انبار و نيز خمير مي‌شوند.

به گفته آشتياني، در ايران اغلب نظرسنجي‌ها به شيوه‌هاي غيرعلمي انجام مي‌شود و بخش عمده‌اي از مخاطبان نيز در نظرسنجي‌ها نظرات و خواسته‌‌هاي خود را به صورت شفاف و صريح بيان نمي‌كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط