پنجشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۶
ضرورت ايجاد شوراي نظارت محتوايي از سوي ناشران

مديرمسوول انتشارات «نوپردازان» با اشاره به لزوم بازارسنجي قبل از توليد كتاب، مي‌گويد: ايجاد شوراي نظارت بر محتواي آثار، يكي از ضرورت‌هاي فعاليت هر ناشر حرفه‌اي است تا بتواند متناسب با سلايق و علايق مخاطبان كتاب توليد كند.\

شهروز گهواره‌اي به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)،‌ گفت: معتقدم ناشران براي رونق فعاليت‌هاي خود، بايد از فوايد و اثرات مثبت شوراي نظارت بر محتواي آثار بهره‌مند شوند.

وي ادامه داد: خيلي اوقات ناشران به منافع مالي خود فكر مي‌كنند و بدون توجه به نياز مخاطب، آثار مختلفي را روانه بازار مي‌كنند كه بسياري از آنها در انبار خاك مي‌خورند. در حالي كه اين شورا مي‌تواند از بروز چنين مشكلي جلوگيري كند.

گهواره‌اي با تاكيد بر لزوم آشنايي با نيازهاي مخاطبان كتاب، عنوان كرد: متاسفانه بخش عمده ناشران كشور از وجود چنين شورايي محرومند و به همين دليل كمتر مي‌توانند آثاري منتشر كنند كه با سليقه جمعي يا گروهي منطبق باشد.

وي تصريح كرد: بي‌توجهي به اين موضوع موجب افزايش هزينه‌هاي جانبي براي ناشران مي‌شود و پيش از آنكه كار انتشاراتي برايشان سود داشته باشد، ضرر مي‌كنند.

گهواره‌اي با اشاره به تبعات منفي بي‌توجهي به نياز مخاطبان در توليد اثر، يادآور شد:‌ هزينه اجاره  انبار بسيار بالاست و ناشران وقتي كتاب‌هايشان در انبار خاك مي‌خورد، مجبور به پرداخت اين هزينه نيز هستند.

مديرمسوول انتشارات «نوپردازان» خاطرنشان كرد: ناشران نبايد اجازه دهند بدنه صنعت نشر بيش از اين ضعيف شود و بايد با اقدامات حمايتي و عاقلانه در حوزه‌هاي مختلف مديريتي، مانع اتلاف انرژي و هزينه‌هاي سربار شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط