چهارشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۸
ناشران تخصصي، كسب‌و‌كار پررونقي دارند

مديرمسوول انتشارات «مجد» با بيان اينكه فعاليت تخصصي در حوزه نشر ضامن موفقيت در فروش است، گفت: فعاليت پراكنده در حوزه كتاب آن‌ هم بدون در نظر گرفتن نياز مخاطبان اقدامي اشتباه است. وي اين را هم گفته كه نشر تخصصي از انتشار آثار كم‌ارزش و نامناسب جلوگيري مي‌‌كند.\

سيدعباس حسيني‌نيك با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت:‌ بسياري اوقات يك ناشر كتاب‌هايي مانند برگزيده اشعار، فال‌بيني، بهداشت عمومي، دانشگاهي و ... منتشر مي‌كند و انتظار استقبال گسترده از اين آثار را دارد، اين در حالي است كه پراكندگي موضوعات موجب صدمه به فعاليت او مي‌شود.

وي افزود: ناشران تخصصي با اشراف بر كتاب‌هاي منتشر شده در بازار، نويسندگان و مسائل وخلاءهاي موجود در بازار، مي‌توانند آثار مورد نياز مخاطبان را منتشر كنند.

حسيني‌نيك با بيان اينكه در ايران ناشراني در چرخه انتشار كتاب موفق‌اند كه به صورت  تخصصي فعاليت مي‌كنند، عنوان كرد: در گذشته اغلب ناشران كتاب‌هاي عمومي منتشر مي‌كردند كه اين موضوع به دليل محدوديت‌هاي موجود در صنعت چاپ بود.

اين ناشر كتاب‌هاي حقوقي تصريح كرد: اكنون با گسترش دامنه‌هاي علمي و تحقيقاتي، لازمه بقا در صنعت نشر كشور، فعاليت در حوزه‌هاي تخصصي است و دوري از اين رويه عاقبت چندان خوشي ندارد.

وي با اشاره به مزاياي انتشار تخصصي آثار توسط ناشران، گفت: نشر تخصصي از انتشار آثار كم‌ارزش و نامناسب جلوگيري مي‌‌كند.

حسيني‌نيك درباره ديگر مزاياي اين اقدام و تاثيرات آن بر بازار نشر، اظهار كرد: اگر ناشر به خوبي از نياز بازار آگاهي داشته باشد مي‌تواند متون و منابع مورد نياز نسل دانشگاهي يا داستان‌‌هاي مورد علاقه مردم را تامين كند و از ضرر و زيان‌هاي احتمالي بي‌اقبالي عموم به آثار بكاهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط