اسماعيل غضنفري در گفتوگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، عنوان كرد: تدوين شاخصهاي رتبهبندي كتابخانههاي دانشگاهي عاملي براي شناسايي وضعيت كمي و كيفي كتابخانهها، نقاط قوت و ضعف و مقايسه امكانات و تجهيزات كتابخانهها با يكديگر است.
وي در ادامه افزود: تدوين اين استانداردها، نيازمند مشورت با كتابداران و نظرسنجي از مراجعان كتابخانهها اعم از دانشجويان، استادان و اعضاي هيات علمي است.
غضنفري با تاكيد بر اينكه هر يك از كتابخانههاي دانشگاهي ميتوانند فُرمهاي نظرسنجي را به منظور دستيابي به شاخصهاي يكپارچهسازي كتابخانهها در اختيار مراجعان قرار دهند، اظهار كرد: اين نظرسنجي ميتواند به صورت كتبي يا اينترنتي صورت گيرد.
غضنفري با تاييد اين مطلب كه وزارت علوم بهترين متولي براي رتبهبندي كتابخانههاي دانشگاهي خواهد بود، افزود: پرسشنامهها و نظرسنجيهاي مختلف كتابخانهاي در تصميمگيري مركز متولي رتبهبندي كتابخانهها اثربخش خواهد بود.
مدير داخلي كتابخانه مركزي و مركز اسناد دانشگاه شيراز با اشاره به حركت كتابداران به سمت كيفيسازي فضاي كتابخانههاي دانشگاهي گفت: بخش آموزش و پژوهش دانشگاهها نيز ميتوانند براي دستيابي كتابخانهها به جايگاه مورد انتظار همكاري كنند.
وي با بيان اينكه كتابخانههاي دانشگاهي در ايران جايگاه خود را پيدا نكردهاند، افزود: امروز وضعيت كتابخانههاي دانشگاهي ايران مطلوب نيست و در مقايسه با ساير كشورها سطح نازلتري دارند.
چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۴
نظر شما