چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۰
انتشار 201 گزيده روائي از دفتر معرفت‌پيشگان

قاسم هاشمي‌نژاد در كتاب «حكايت‌هاي عرفاني؛ 201 گزيده روائي از دفتر معرفت‌پيشگان» موضوع عرفان را از آدم(ع) تا حقيقت عرفاني بررسي كرده است./

نصرالله لاله، مدير داخلي انتشارات حقيقت، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين اثر را داراي هفت بخش دانست و گفت: «چنين آغاز شد، چنين ادامه يافت، ميراث‌دهندگان و ميراث‌بران، كشت‌ها و برداشت‌ها، دقايق و نازك‌كاري‌ها، گشايش و تنگناها، حقيقت و راز توحيد» عناوين و موضوعات اين هفت بخش اين كتابند.

وي با بيان اين كه اين كتاب برگرفته از متون عرفاني اسلامي است، افزود: نويسنده هفت موضوع اصلي را به زعم خود در عرفان شناسايي كرده،‌ سپس بر اساس اين تقسيم‌بندي، مطالب را از منابع مختلف گرد آورده است.

به گفته لاله، هر يك از قسمت‌هاي كتاب، بخش‌هاي مختلفي را دربر مي‌گيرد و اين بخش‌ها در پي تبيين چگونگي شكل‌گيري عرفانند. حكايت‌هاي اين اثر، از حضرت آدم(ع) آغاز مي‌شوند و تا عرفاي بزرگ ادامه مي‌يابند.

«قصه‌های عرفانی: تعریف، تبیین، و طبقه‌بندی»، «در ورق صوفیان: سه مقاله در حوزه عرفان» و «کتاب ایوب: منظومه آلام ایوب و محنت‌های او از عهد عتیق» از جمله كتاب‌هاي عرفاني هاشم‌نژاد محسوب مي‌شوند.

كتاب «حكايت‌هاي عرفاني، 201 گزيده روائي از دفتر معرفت‌پيشگان» در 420 صفحه و بهاي 80000 ريال از سوي انتشارات حقيقت منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط