شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۸
نهمین دفتر شعر "خورشاهیان" منتشر شد

نهمین مجموعه شعر هادی خورشاهیان با عنوان «دل داده‌ام به تاریکی»، دربرگیرنده سروده‌های سپید یک سال گذشته شاعر، توسط انتشارات دفتر شعر جوان منتشر شد.\

خورشاهیان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: مجموعه شعر «دل داده‌ام به تاریکی» دربرگیرنده 53 قطعه شعر سپید سروده شده پیرامون مضامین اجتماعی، عاطفی و جنگ است.

وی در ادامه توضیح داد: در میان این سروده‌ها فضاهای روستایی نیز دیده می‌شود. طبیعت و عناصر آن جزو المان‌های اصلی شعرهای این مجموعه به حساب می‌آیند. به عنوان مثال واژه‌هایی چون کوه، رودخانه یا نام برخی از حیوانات حضور چشمگیری در این اشعار دارند.

این شاعر تاکید کرد: به‌طور کلی فضاهای شعری در این مجموعه وهم‌آلودند. همچنین عناصر این نوع فضای شعری چون اشباح یا جن نیز در این اشعار دیده می‌شوند.

تنهایی انسان امروز از دیگر مضامین و اندیشه‌هایی بوده که خورشاهیان در اشعارش آن‌را به تصویر کشیده است.

«بعضی از این کلمات»، «کلاه مترسک»، «ما دو برادر»، «از تعجب عالم»، «عدد کم می‌آورد»، «من آمدم جلوتر»، «پروانه‌ها»، «فالگیر ابله»، «روزنامه»، «در جهان تو»، «اعتراف جنازه‌ها» و «قدر آدم هم نمی‌فهمند» عنوان برخی از شعرهای این مجموعه هستند.

نمونه شعری از این دفتر با عنوان «پشت سر می‌گذارم»:
«پشت در می‌گذارم
حرف‌های باد آورده را
و پا می‌گذارم درون خانه تو.
می‌آیم
به شمعدانی‌ها آب می‌دهم
به قناری‌ها دانه.
پرده را کنار می‌زنم
و از پنجره
به کودکانی نگاه می‌کنم
که فکر می‌کنند تو برگشته‌ای.
در را می‌بندم و می‌روم
چیزهایی را که پشت در گذاشته‌ام
پشت سر می‌گذارم.»

هادی خورشاهیان متولد 1352 در نیشابور و فارغ‌التحصيل رشته زبان و ادبيات انگلیسی از دانشكده‌ زبان‌های خارجی دانشگاه تهران است.

مجموعه‌های شعر «پله‌ها را نشمرده آمدم بالا»، «عصر روزهای جمعه»، «مدایح»، «توی اخبار رادیو»، «در كلاس دير وقت»(شعر نوجوان) و «اين غزل‌های سليمان نيست» پیش‌تر از این شاعر به چاپ رسیده‌اند.

«باشد ایستگاه بعدی»، «کشوری که شکل چکمه است»، «من یک بادبادکم» و «باران در بهشت» عنوان برخی از مجموعه داستان‌های خورشاهیان هستند.

مجموعه شعر «دل داده‌ام به تاریکی» در 109 صفحه، شمارگان هزار و 100 نسخه و قیمت سه هزار تومان توسط انتشارات دفتر شعر جوان منتشر و راهی بازار کتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط