دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۳
كتابخانه‌هاي عمومي از تهران‌ كتاب‌ها را تحويل بگيرند

نصرالله شفيعي، مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان بوشهر، ‌ارائه كتاب‌‌هاي ارسالي از تهران براي كتابخانه‌هاي عمومي استان‌ها را مستلزم صرف هزينه مضاعف براي اداره‌هاي كل ارشاد استان‌ها دانست و خواستار ارائه مستقيم اين آثار از تهران به كتابخانه‌هاي عمومي شد.\

شفيعي به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: يكي از اقدامات خوب معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، توزيع و ارسال كتاب براي استان‌هاست و از اين بابت باعث ترويج كتاب و كتاب خواني شده و نيازهاي بسياري از كتابخانه‌هاي استان‌‌ها را رفع مي‌كند.

وي ادامه داد: با توجه به دستور وزارتخانه مبني بر تخصيص 50 درصد از اين آثار به كتابخانه‌هاي عمومي،‌ مشكلاتي براي عرضه اين آثار به اين كتابخانه‌ها به وجود مي‌آيد.

مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان بوشهر تصريح كرد: براي اين كار بايد نماينده ارشاد استان به تهران رفته و 50 درصد آثار را انتخاب كند، سپس هزينه انتقال اين كتاب‌ها به استان‌ها،‌ تخليه،‌ بسته‌بندي و نگهداري نيز برعهده ارشاد استان‌ها قرار می‌گیرد و با توجه به دوري برخي استان‌ها از تهران، مشكلات زيادي را براي اين اداره‌هاي كل به وجود مي‌آورد.

وي پيشنهاد كرد تا نمايندگان نهاد كتاب‌خانه‌هاي عمومي خود مستقيما كتاب‌ها را انتخاب كرده و از تهران تحويل بگيرند تا اين‌گونه هم از دوباره ‌كاري‌ها جلوگيري شود و هم كتابخانه‌هاي عمومي خود در انتخاب كتاب‌ها نقش داشته باشند. 

اين در حالي است كه كتاب‌هاي خريداري شده از سوي معاوت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي تجهيز كتابخانه‌هاي سراسر كشور از سوي اداره‌هاي كل ارشاد اسلامي هر استان توزيع مي‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها