نويسنده كتاب «چشمانداز علم سياست متعالي در ايران» با تكيه بر حكمت متعاليه به تبيين علمي و عملي ظرفيتها و زمينههاي علم سياست در ايران و اسلام ميپردازد./
وي، علم به معناي اعم را داراي سه مرتبه هستيشناسي، چيستيشناسي و نمودشناسي دانست و گفت: مقصود از حكمت نيز هستيشناسي و چيستيشناسي است.
نويسنده حوزه انديشه سياسي با بيان اين كه «علم سياست متعالي به معناي حكمت سياسي متعالي است» گفت: در ديدگاه حكمت متعالي كه از پيش از اسلام در ايران وجود داشت و ملاصدرا به آن قوام بخشيد، علم به جامع حكمت و دانش اطلاق ميشود.
صدرا عنوان كرد: اين كتاب بر اساس اين تعريف از علم، ظرفيتها و زمينههاي علم سياست در ايران و اسلام و دنياي معاصر را در جهت عينيت بخشيدن به آنها تبيين عملي و علمي ميكند. اين ظرفيتها در حكمت سياسي متعالي موجودند و با بازگشت به انديشه ملاصدرا و بررسي آن از دريچه سياست، ميتوان به آنها دست يافت.
مدرس دانشگاه تهران يادآور شد: مطالب اين كتاب در همايش «چشمانداز علم سياست متعالي در ايران» كه در آغاز ترم تحصيلي آينده برگزار خواهد شد، ارايه ميشوند. در برگزاري اين همايش، دانشگاه تهران، كرسي نظريهپردازي و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي همكاري دارند.
كتاب «چشمانداز علم سياست متعالي در ايران» به زودي از سوي انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي منتشر خواهد شد.
نظر شما