رییس کمیسیون آموزش اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: این دوره آموزشی با هدف ارتقای سطح اطلاعات دست اندرکاران حوزههای مختلف صنعت نشر و نیز افزایش دانش فعالان این حوزه پیشبینی شده است.
فتح الله فروغی ادامه داد: تمامی دست اندرکاران موسسات انتشاراتی یا کتابفروشان میتوانند با حضور در این دورهها به اطلاعات و دانستنیهای خود در حوزه صنعت نشر بیافزایند.
وی با بیان اینکه در این دوره 16 سرفصل کلی به مخاطبان آموزش داده میشود، گفت: موضوع هايي مانند پیشینه نشر، کلیات نشر، تولید فرهنگی و فنی، لیتوگرافی، تولید چاپی، برنامهریزی و مدیریت موسسه انتشاراتی، اقتصاد نشر و روابط عمومی برخی از این عناوین اند.
فروغی تصریح کرد: آموزش انبارداری، توزیع و فروش، فروش اینترنتی و تولید کتاب الکترونیک و تشريح مقررات اداری، قوانین نشر، قراردادهای نشر و نيز دیدار از یک موسسه انتشاراتی و یک موسسه چاپی در برنامههاي اين دوره گنجانده شده اند.
وی با اشاره به پایان دوره بیست و سوم صنعت نشر، اظهار کرد: این دوره اغلب با حضور افرادی برگزار شد که قصد تاسیس یک موسسه انتشاراتی را داشتند و هنوز در این حوزه تجربه كاري مفيدي به دست نياورده بودند.
به گفته رییس کمیسیون اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، بهرهمندی از تجارب پیشکسوتان حوزههای مختلف چاپ و نشر و نیز توجه به موضوع آموزش، از جمله اولویتهایی اند که اتحادیه ناشران در دستور کار خود قرار داده است.
سهشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۵
نظر شما