سه‌شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۷
یک مسابقه تلویزیونی برای معرفی کتاب‌های سینمایی

مسابقه تلفني-تلویزیونی «4، 3 ،2 ،1» به تهيه‌كنندگي، حسين مروي، شنبه تا چهارشنبه به مدت نيم ساعت از شبكه چهار پخش مي‌شود. اين مسابقه معرف كتاب‌هاي تخصصي سينما به علاقه‌مندان است./

مروي با اعلام این خبر به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: اين مسابقه تخصصي درباره سينما و تلويزيون است و شامل چهار بخش «فيلم شناسي»، «شناخت عوامل»، «نشانه‌ها و مفاهيم» و «اطلاعات تخصصي» مي‌شود.

وي ادامه داد: در بخش فيلم‌شناسي پرسش‌ها با محوريت فيلم‌هاي خارجي، ‌ايراني، تله‌تئاتر و سريال مطرح مي‌شوند. سوالات شناخت عوامل هم به بازيگران و كارگردانان بازمي‌گردد. شناخت فني، تكنيكي و مضمون فيلم در بخش نشانه‌ها و مفاهيم پرسيده مي‌شوند. پرسش‌هاي بخش آخر نيز درباره كتابند.

مروي با بيان اينكه در طول مسابقه منابع و كتاب‌هاي تخصصي سينما معرفي مي‌شوند تا مخاطبان از منبع پرسش‌ها آگاهي داشته باشند، تصريح كرد: با اين رويكرد علاقه‌مندان با آثار منتشر شده اين حوزه آشنا خواهند شد.

وي با بيان اينكه هدف اصلي مسابقه ارتقای ديدگاه مخاطبان نسبت به برنامه‌هاي نمايشي است، اظهار داشت: اين مسابقه از پرهزينه‌ترين و پربيننده‌ترين برنامه‌هاي تلويزيون محسوب مي‌شود. در تلاشيم مخاطب را به اين سمت سوق دهيم که فقط با مسابقه‌اي سرگرم كننده مواجه نباشد.

مروي توضيح داد: براي اجراي مسابقه برخلاف مسابقه‌هاي تلفني معمول، تحقيق و طرح سوال صورت مي‌گيرد تا مسابقه‌اي تخصصي به نمايش در آيد.

مسابقه تلفني «4، 3 ،2 ،1» به تهيه‌كنندگي، حسين مروي، شنبه تا چهارشنبه به مدت 30 دقيقه از ساعت 22 با اجرای جواد مولانيا از شبكه چهار پخش مي‌شود. پخش این برنامه از ابتداي تيرماه آغاز شده و تا پايان شهريور ادامه خواهد داشت. 

تاريخ سينماي جهان، هنر سينما، مقدمه‌اي بر نظريه فيلم، درک فيلم، سينماي ايران و جهان، تصاوير دنياي خيالي، مفاهيم نقد فيلم و فرهنگ فيلم‌هاي سينماي ايران از رویکرد‌هایی اند که این مسابقه تلفنی-تلویزیونی به معرفی آن‌ها می‌پردازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط