دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۰
پيوند با «روان‌شناسي اقناع، اصول و فنون تبليغ» مي‌آيد

مدرس رشته ارتباطات از تاليف دومين كتاب خود با عنوان «روان‌شناسي اقناع، اصول و فنون تبليغ» خبر داد. به گفته وي، اين اثر براي دانشجويان مقطع كارشناسي رشته‌هاي خبرنگاري، روابط عمومي، بازاريابي و تبليغات كاربرد دارد.*

محمدعلي پيوند در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار كرد: بسياري از دانشجوياني كه در دانشگاه‌هاي علمي و كاربردي تحصيل مي‌كنند، از وجود يك كتاب جامع و كامل در حوزه درس روان‌شناسي اقناع محرومند و اين اثر مي‌تواند براي مطالعه درسي آنان مفيد باشد.

وي افزود: مباحث اين كتاب از ساده‌ترين و جزئي‌ترين موضوعات ارتباطات يعني چگونگي ايجاد يك ارتباط در جامعه آغاز مي‌شود و سپس ويژگي‌هاي مخاطبان را بيان مي‌كند.

پيوند با بيان اين كه «مدل‌هاي ارتباطي» ديگر سرفصل اين كتاب است، گفت: تاملي در ديدگاه نظريه‌پردازان و كارشناسان حوزه‌هاي مختلف ارتباطي و چگونگي شكل‌گيري ارتباطات در مجامع و تشكل‌هاي مختلف در اين بخش توضيح داده شده‌اند.

وي ادامه داد: مباحثي درباره چيستي اقناع، شيوه‌هاي مختلف آن و تبليغات در دنياي سياست نيز از ديگر موضوعاتي محسوب مي‌شوند كه در اين كتاب گنجانده شده‌اند.

پيوند گفت: همچنين اصول اساسي تبليغات سياسي، مسايل اثرگذار بر اين شيوه تبليغاتي و ارايه نمونه‌هاي مختلف، از جمله مطالب اين بخش‌اند.

وي ادامه داد: يكي ديگر از بخش‌هاي ويژه اين كتاب به جايگاه تبليغات در قرآن و سيره نبوي اختصاص دارد، اين كه پيامبران و ائمه اطهار (ع) چگونه با تكيه بر روش‌هاي مختلف تبليغات افراد را به حضور در دين اسلام دعوت مي‌كردند.

پيوند در بخش ديگر سخنان درباره جايگاه تبليغات در افكار عمومي نيز گفت: تحليل نظريه پروپاگاندا، تاريخچه تبليغات سياسي، شاخصه‌ها و ويژگي‌هاي تبليغات و ... نيز از ديگر مباحث كتاب به شمار مي‌آيند.

كتاب «روان‌شناسي اقناع، اصول و فنون تبليغ» در شمارگان 1000 نسخه، 152 صفحه و بهاي 35000 ريال تا پايان هفته جاري از سوي انتشارات زبان‌آموز منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها