یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۹
کتاب‌خوان الکترونیکی، جايزه‌ی نوجوانان داستان‌نویس انگلیسی

داستان ویژه‌ی «نیل گی‌من» را بخوانید و بعد داستان 247 کلمه‌ای خودتان را بنویسید و یک کتاب‌خوان الکترونیک هدیه بگیرید. این تبلیغ مسابقه‌ی داستان‌نویسی ویژه‌ی نوجوانان است که سایت خبری گاردین با همکاری نویسنده‌ی کتاب پرطرفدار «کورالاین» برگزار می‌کند.

ایبنا نوجوان: «نیل گی من» نويسنده‌ي مشهور انگليسي، یک داستان 247 صفحه‌ای برای نوجوانان نوشته و از خوانندگان آثارش دعوت کرده است تا با نوشتن داستانی با همین تعداد کلمه، وارد رقابت با یکدیگر شوند. برندگان این مسابقه یک کتابخوان الکترونیکی محتوی مجموعه‌ی کامل آثار «نیل گی‌من» را جایزه می‌گیرند. 

داستان 247 کلمه‌ای «گی‌من»:
مرد چشمان گودافتاده‌اي داشت، سراسيمه بود و كمي شبيه پدرم به نظر مي‌رسيد؛ اما چيز عجيب و غريب درباره‌ي او اين بود كه در فاصله‌ي 40 - 30 سانتي از او جرقه‌هاي كوچكي مثل جواهرات درخشان بالا و پايين مي‌پريدند و محو مي‌شدند. او بالاتر از گودال پر از گلي پرسه مي‌زد كه در كوچه‌ي محل سكونت ما قرار داشت.
او به من ‌گفت: «من وقت چنداني ندارم. بايد برگردم؛ اما يك پيچ كوچك اينجا هست و به همين خاطرما با سرعتي يكسان در زمان به جلو حركت مي‌كنيم. تو «گوردي موسمن» هستيد، نه؟»
من سرم را به علامت تأييد حرف‌هايش تكان مي‌دادم و جواب دادم: «بله! من دارم از مدرسه به خانه مي‌روم.»
- تو خيلي كوچكي. فكر كردن به اين‌كه روزي من، تو بوده‌ام برايم عجيب است. گوش كن! حرف‌هايي كه مي‌خواهم به تو بزنم خيلي مهم است. از «رون هاف» نترس. او خيلي زود دست از زورگويي و قلدري كردن برمي‌دارد و شما دو نفر در دانشگاه دوستان صميمي همديگر مي‌شويد. به دختراني كه اسم‌شان «دافنه» است، نزديك نشو. هر كدام‌ از آن‌ها، براي خودشان يك بلا هستند. براي اين‌كه مانع از آن اشتباه آزمايشگاهي شوي، فقط كافي است اين را به خاطر بسپاري كه زمان، جهت‌دار نيست؛ بلكه هم‌سان است. وقتي «آيلين» را ديدي يادت باشد كه او تو را به همان اندازه‌اي دوست دارد كه تو او را دوست داري. او را به تئاتر نبر! آيلين مودب‌تر از آن است كه به تو بگويد، اما از تئاتر متنفر است. عادت ِ بد شكستن آجيل با دندان را كنار بگذار. وگرنه يكي از دندان‌هايت در سيزده سالگي مي‌شكند و ... . »
او با يك صداي خفيف ناپديد شد. من به سرعت به سمت خانه دويدم و سعي كردم سر دربياورم كه چه اتفاقي افتاده است. چند تا فندق و پسته از ظرف آجيل برداشتم و شروع كردم به شكستن آن‌ها با دندان‌هايم و متفكرانه و شگفت‌زده به آنچه اتفاق افتاده بود فكر كردم. 

چطور مي‌توانيد در اين مسابقه شركت كنيد:
داستان‌ شما به همراه كل متن و عنوان آن، بايد دقيقاً با 247 كلمه نوشته شده باشد. علاقه‌مندان از گروه‌هاي سني 6 تا 14 سال مي‌توانند در اين مسابقه شركت كنند و آخرين فرصت براي ارسال آثار به سايت گاردين، نيمه‌شب 22 آگوست (31 مرداد) سال 2011 است. از پدر و مادرها و بزرگ‌ترهاي‌تان براي وارد شدن به سايت گاردين كمك بگيرد. 

منبع خبر: سايت خبري گاردين

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها