دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۲
«خواب گنجشک‌ها» در سرای اهل قلم واكاوي مي‌شود

نشست سه‌شنبه (15 شهریور) از سلسله نشست‌های «شعرخوانی و نقد» سرای اهل قلم، به نقد و بررسی مجموعه شعر «خواب گنجشک‌ها» سروده سیدعلی میرافضلی اختصاص دارد.-

فریبا یوسفی، مسوول چهارمین دوره نشست‌های «شعرخوانی و نقد» سرای اهل قلم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: در این نشست محمدرضا ترکی و سیداحمد نادمی به عنوان منتقد حضور دارند و به بررسی سروده‌های میرافضلی می‌پردازند.

وی درباره برنامه‌های آینده این سلسله نشست‌ها توضیح داد: طبق روال جلسات در یک جلسه، نقد مجموعه شعر و در جلسه دیگر شعرخوانی صورت می‌یگرد و در نظر داریم در آینده برای جلسات شعرخوانی از یک شاعر پیشکسوت برای حضور در جلسه دعوت کنیم.

سیدعلی میرافضلی متولد 1348 در رفسنجان و فارغ‌التحصیل رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است.

از جمله آثار او می‌توان به مجموعه شعرهای «تقویم برگ‌های خزان»، «گنجشک ناتمام»، «رباعیات خیام در منابع کهن»، «گوشه تماشا» (مروری بر جریان رباعی معاصر از 1300 تا 1382)، تصحیح «رباعیات فکری مشهدی»، تصحیح «رباعیات سنایی غزنوی» و تصحیح «رباعیات حامدبن ابی‌الفخر اوحدالدین کرمانی» اشاره کرد.

«خواب گنجشک‌ها» پنجمین مجموعه شعر این شاعر و دربرگیرنده اشعار نیمایی سروده شده او طی سال‌های 1385 تا 1389 است. اشعار این مجموعه پیرامون موضوعات و مضامین متنوع عاطفی و اجتماعی سروده شده‌اند. این دفتر از سوی انتشارات انجمن شاعران ایران راهی بازار نشر شده  است.

نشست «شعرخوانی و نقد»، سه‌شنبه (15 شهریور) از ساعت 17 تا 19 در سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه‌نصیر، شماره دو برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط