سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۳
اجراي طرح «ختم قرآن كريم» در مدارس سراسر كشور

طرح «ختم قرآن كريم» به صورت كشوري در سطح مدارس و مناطق آموزش و پرورش از مهر ماه سال تحصيلي 91 ـ 90 اجرا مي‌شود.-

محمدجواد پيشوايي، رييس اداره قرآن وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اعلام اين خبر اظهار كرد: طرح «ختم قرآن كريم» با هدف انس بيشتر با قرآن كريم و استمرار قرائت قرآن كريم، از سوي اداره كل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش تهيه شده است و به استان‌هاي كشور ابلاغ خواهد شد و دانش‌آموزان و فرهنگيان در اين طرح، با هماهنگي مربي پرورشي مدرسه به قرائت قرآن كريم اقدام مي‌كنند.

وي با بيان اين كه تمام مدارس در طرح «ختم قرآن كريم» از ابتداي مهرماه سال جاري به صورت گسترده شركت خواهند كرد، گفت: پيش‌بيني مي‌شود كه با اجراي اين طرح در طول يك سال تحصيلي حدود 120 هزار ختم قرآن در مدارس قرآن صورت بگيرد.

رييس اداره قرآن وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اين طرح به دو روش اجرا مي‌شود؛ در روش نخست، گروه‌هاي 120 نفري از علاقه‌مندان به تعداد 120 حزب قرآن كريم، مشخص مي‌شوند و در يك زمان مناسب با توجه به تمايل شركت‌كننده، حزب‌هاي قرآن كريم قرائت و توسط مربي پرورشي ثبت مي‌شود و پس از اتمام، مراسم پايان ختم قرآن كريم برگزار خواهد شد.

پيشوايي افزود: در روش دوم از طرح «ختم قرآن كريم»، قرآن‌هاي ويژه‌اي كه براي اين طرح در نظر گرفته شده‌اند، به صورت برگه‌هاي جدا و پرس‌شده با روكش «وِرني» در اختيار علاقه‌مندان براي شروع كلاس‌هاي درس يا زنگ‌هاي استراحت قرار مي‌گيرد و پس از قرائت به محل خود بازگردانده مي‌شوند. در اين روش، قرائت‌هاي صورت گرفته با مشاركت دانش‌آموزان در محلي ثبت مي‌شوند و در پايان اين طرح، كل قرآن كريم توسط دانش‌آموزان و فرهنگيان قرائت مي‌شود.

وي عنوان كرد: اين طرح به صورت آزمايشي در دو استان اصفهان و قم اجرا و موفقيت اجراي آن احراز شده است.

رييس اداره قرآن وزارت آموزش و پرورش در پايان گفت: قاريان مي‌توانند قرائت خود را با نيت‌هاي مختلف از جمله هديه ثواب آن به امام زمان(عج)، پدر و مادر يا بستگان و نذرهاي آنها انجام دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها