سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۷
امامي برای امروزی‌ها از افسانه سيمرغ نوشت

غلامرضا امامي، از نگارش يک داستان بلند با نام «سيمرغ، ‌سي‌مرغ» براساس داستان‌هاي كهن از اين مرغ افسانه‌اي خبر داد. به گفته وی اين کتاب باوجود دارا بودن زبان و مضامين امروزی، با الهام از هفت مرحله عرفان فصل بندی شده است.-

امامي به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: داستان اين كتاب روايت تازه‌اي است از داستان سفر سی‌مرغ كه مشهورترين آن در ادبیات کلاسیک فارسي متعلق به «منطق‌الطير» عطار نیشابوری است؛ البته براي نگارش اين داستان از روايت‌هاي ديگري از ابن‌سينا، ‌غزالي و ديگران نيز استفاده شده است. 

وي افزود: اين داستان نگاهي تازه به زمانه معاصر دارد و شرحی است از اميدها و نااميدي‌ها و بهانه‌جويي‌هاي اقشار مختلف جامعه امروزي كه با زباني آهنگين و البته نثری ساده و روان نوشته شده است. 

نويسنده «راز قلعه» در ادامه گفت: همانطور كه پرندگان در سيمرغ در جست‌و‌جوي كوه قاف و يافتن اميد هستند، در اين داستان نيز مجموعه‌اي از انسان‌ها با اختصاصات روحي متفاوت، بر حسب شخصيت‌ و موقعيتي كه در اجتماع دارند، توصيف شده‌اند.

امامي افزود: اين داستان گويي در زمانه ما اتفاق مي‌افتد. ولی آدم‌های این داستان همانند گروهي از مرغان افسانه سيمرغ که به بهانه‌هاي مختلف از سفر بازمي‌مانند، در دريافت حقيقت ناتوانند.

به گفته امامي داستان «سيمرغ، ‌سي‌مرغ»، از زبان راوي اول شخص بيان مي‌شود. ناشر این کتاب آن مشخص نشده است.
 
اين نويسنده و مترجم پر كار كودک و نوجوان، اين روزها در حال بازنويسي دو داستان بلند ديگر براي گروه سني بزرگسال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط