دوشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۰
آشنايي با شيوه‌هاي انشانويسي در كتاب «كلاس انشا»

مدرس كلاس‌هاي روش‌هاي فعال تدريس و نحوه ارزشيابي توصيفي، از تاليف كتاب «كلاس انشا» خبر داد و گفت: مطالعه اين اثر، زمينه‌هاي آشنايي دانش‌آموزان با ساختار جمله، شيوه‌هاي نوشتن يك پاراگراف و در نهايت، نوشتن يك متن كامل را فراهم مي‌كند.-

حسين فرخ‌مهر در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار كرد: پرورش قوه تفكر و خلاقيت دانش‌آموزان از جمله اهداف آموزش و پرورش است، اما متاسفانه به اين امر  در نظام تعليم و تربيت كمتر توجه مي‌شود.

وي ادامه داد: با وجود تغييراتي كه در شيوه‌هاي ارزشيابي و تدريس در نظام آموزش و پرورش كشورمان به وجود آمده است، اما هنوز پرورش خلاقيت هنري دانش‌آموزان مورد بي‌توجهي قرار مي‌گيرد.

مولف كتاب «كلاس انشا» با بيان اين كه انشا به معناي خلق كردن است، افزود: انشا، به دانش‌آموزان درس انديشه‌‌ورزي مي‌دهد و راه و رسم خلاقيت را به آنها ارايه مي‌كند. انشا به دانش‌آموزان مي‌آموزد تا از بند عادت‌ها رها شوند، خوب بشنوند، خوب ببينند، به درستي نقد كنند و به شايستگي ارزيابي كنند. همچنين انشا، دانش‌آموزان را نسبت به اتفاق‌‌هاي اطرافشان حساس مي‌كند.

مولف كتاب «انشا و انديشه» عنوان كرد: در كتاب «كلاس انشا» كه ويژه دوره راهنمايي است، دانش‌آموزان با نكته‌هايي آشنا مي‌شوند كه در كتاب‌هاي درسي خود به آنها اشاره نشده يا كمتر توجه شده است. اين نكته‌ها، دانش‌آموزان را براي بهتر و خلاقانه نوشتن آماده مي‌كنند.

فرخ‌مهر با بيان اين كه در كتاب «كلاس انشا» كوشيده‌ام تا از ارايه مطالبي كه در كتاب‌هاي درسي دانش‌آموزان درج شده است، بپرهيزم و بيشتر به روش‌هاي كاربردي پرورش خلاقيت دانش‌آموزان اشاره كنم، گفت: اين اثر علاوه بر جنبه آموزشي كه دارد و دانش‌آموزان را به انجام تمرين‌هاي مربوط به انشا وامي‌دارد، به مثابه يك كارگاه آموزش انشانويسي است كه دانش‌آموزان را با چيستي، چرايي و چگونگي درس انشا آشنا مي‌كند و به آنها مي‌آموزد كه نوشتن، مستلزم رعايت چه نكات آموزشي است.

مولف كتاب «كلاس انشا» ادامه داد: دانش‌آموزان مي‌توانند از اين نوشتار در كنار كتاب‌هاي درسي خود استفاده كنند، چرا كه مطالب آن به گونه‌اي كاملا منطقي و بر اساس سرفصل‌هاي كتاب‌هاي درسي تنظيم شده‌اند. اين اثر، زمينه‌هاي توانمندي دانش‌آموزان در حوزه انشانويسي را فراهم مي‌كند و اطلاعاتي فراتر از محتواي كتاب درسي انشا در اختيار آنها قرار مي‌دهد.

چاپ نخست كتاب «كلاس انشا» اثر حسين فرخ‌مهر با شمارگان 1500 نسخه، 179 صفحه و بهاي 40 هزار ريال به تازگي از سوي انتشارات «نوشته» اصفهان منتشر و راهي بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط