دوشنبه ۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۹
دو عنوان كتاب با موضوع تندرستي منتشر شد

كتاب «طعم تندرستي 1» به روش‌هاي كاربردي و ساده به تنظيم رژيم غذايي و كنترل وزن مي‌پردازد. «طعم تندرستي 2» نيز نخستين كتاب مصور براي كنترل وزن و رژيم لاغري است. اين دو كتاب به قلم دكتر محمد مالكي‌نژاد منتشر شده است._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، عوامل متعددي بر سلامت و آسايش ما اثر دارند از جمله عوامل وراثتي، محيطي و روش زندگي، كه از اين بين مهم‌ترين عامل، روش زندگي ماست، به اين معني كه ابتلا به خيلي از بيماري‌ها بيشتر به علت روش نامناسب زندگي است تا عوامل ديگر.

به گفته مالكي‌نژاد، رعايت تغذيه صحيح از مهم‌ترين اركان سبك زندگي است. تغذيه صحيح و مناسب موجب بهبود سلامت و طول عمر و جلوگيري از ابتلا به بيماري مي‌شود كه دو بُعد را دربرمي‌گيرد. نخست نوع مواد غذايي (يعني استفاده از مواد غذايي سالم و تازه و امساك از مصرف كنسروها و مواد غذايي آماده)، دوم؛ رعايت آداب صحيح غذا خوردن (يعني صرف غذا در زمان و مكان مناسب همراه با آرامش).

مالكي‌نژاد در اين كتاب مي‌نويسد: رژيم غذايي به معني تحمل سختي و گرسنگي نيست بلكه رعايت اصولي است كه به ما مي‌گويد چگونه از غذا خوردن لذت ببريم و سالم و تندرست بمانيم و تناسب اندام خود را حفظ كنيم. در اين كتاب سعي شده يك روش كاربردي براي تنظيم رژيم غذايي و كنترل وزن ارايه شود.

در فصل نخست راجع به اضافه وزن و چاقي، روش اندازه‌گيري وزن مطلوب و اضافه وزن و روش محاسبه كالري براي هر فرد بحث شده است. فصل دوم به روش انتخاب مواد غذايي با توجه به كالري آن‌ها مي‌پردازد و در فصل سوم درباره رمز موفقيت در اين كار و توصيه‌هاي كاربردي مهمي كه براي رسيدن به وزن مطلوب و كنترل وزن شما را ياري مي‌كند سخن گفته مي‌شود. در پيوست كتاب نيز فهرستي از غذاهاي مختلف ايراني و مواد تشكيل دهنده و ميزان كالري آن‌ها آمده است.

در اين كتاب سعي شده به زبان ساده درباره چاقي و عوامل موثر بر اضافه وزن، هرم راهنماي غذايي، انتخاب مواد غذايي و يك روش كاربردي براي رژيم غذايي مطالبي ارايه شود.

«طعم تندرستي 2» نخستين كتاب مصور براي كنترل وزن و رژيم لاغري
طعم تندرستي كتابي مفيد و خواندني براي كساني است كه مي‌خواهند وزن خود را كم و تناسب اندام خود را حفظ كنند. در اين كتاب به زبان ساده و با استفاده از تصاوير نحوه محاسبه اضافه وزن، كالري مورد نياز فرد، انتخاب مواد غذايي، نوشتن برنامه غذايي و همچنين قوانيني كه با رعايت آن‌ها بتوان عادت‌هاي صحيح غذايي را جانشين عادت‌هاي غلط كرد، آمده است.

به گفته مالكي‌نژاد، با توجه به شيوع بالاي اضافه وزن و چاقي و روند رو به افزايش آن در ايران، به دنبال راهي بودم كه بتوان به روشي ساده و كاربردي روش‌هاي كنترل وزن را آموزش داد و اين سرآغاز نوشتن كتابي مصور درباره چاقي شد. كتابي كه با وجود خلاصه بودن نكات مهمي را در بر داشته باشد.

«طعم تندرستي 1» با بهاي 2000 تومان و «طعم تندرستي 2» با بهاي 2500 تومان به قلم دكتر محمد مالكي‌نژاد و تصويرگري نوشين دلفاني به صورت ناشر مولف منتشر شده و در دسترس كساني است كه مي‌خواهند اندام متناسبي داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها