جمعه ۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۹
«استراتژي پیروزی در فوتبال» به ثمر رسيد

نشر«توپ» كتاب «استراتژي پيروزي در فوتبال؛ قدرت ذهني» را به تازگي منتشر كرده ‌است. اين كتاب، تاثير مباحث روانشناسي بر عملكرد بازيكنان فوتبال را بررسي مي‌كند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب اثري از «بيل بسويك» روانشناس تيم ملي فوتبال انگليس است كه با ترجمه «بهزاد نوشادي» عضو انجمن ملي قدرت و بدنسازي انگليس منتشر شده است.

اين نوشتار در دوازده فصل به رويكردهاي روانشناسي ورزشي با محتواي قدرت نگرش، نگرش بازيكنان، اعتماد به نفس، كنترل بر‌خويشتن، تمركز، تصويرسازي ذهني، سرسختي و جسارت ذهني، رقابت طلبي، ارتباط و ‌تعامل، شرح وظايف، انسجام و مربيگري با مضاميني نظير جهت و شدت توجه و تمركز، تصويرسازي موفقيت، ساختن يك تيم هماهنگ و ساختن آينده جاي دارد.

در اثر حاضر نمونه‌هايي از خودآزمون‌هاي جسماني ـ رواني ورزشكاران كه در آن پرسشنامه‌ها، جمله‌ها و عبارت‌هايي درباره نوع افكار، احساسات و عملكرد معمول افراد در جريان تمرين‌ها يا مسابقات ورزشي مطرح شده‌اند.

«بهزاد نوشادي» مترجم كتاب «استراتژي پيروزي در فوتبال» در قسمتي از مقدمه اين اثر نوشته است: « علاوه بر برداشت‌هاي عملكردي و تجربي؛ عوامل جسماني، تكنيكي و تاكتيكي كه در فوتبال با آن مواجه هستيم، پرداختن به ماهيت انرژي ذهني، نگرش فلسفي، ساختارسازي دروني و اخلاقي و رفتارحرفه‌اي در شكل‌گيري قدرت شخصيت، مي‌تواند بيش نمايش عملي فوتبال استراتژي، دكترين و نظريه‌پردازي ما را در مسير موفقيت‌هاي سالم و پايدار در پرطرفداري‌ترين رشته ورزشي جهان رهنمون نمايد.
آشنايي و شناخت اسرار نهفته، روي ديگر فوتبال در اين كتاب ضمن تغيير نگرش مديران، كارشناسان و مربيان و بازيكنان فوتبال كشور ما مي‌تواند با ارايه راهكارهاي بنيادين و اساسي در راه رسيدن به كار گروهي، تيم ساختن واقعي و پرهيز از فردگرايي در فوتبال و مقابله با چالش‌هاي پيش ‌رو، ما را به سوي موفقيت‌هاي بزرگ آينده اميدوار نمايد.»

نخستين چاپ كتاب «استراتژي پيروزي در فوتبال؛ قدرت ذهني در فوتبال» را نشر «توپ» با شمارگان 2000 نسخه،  316 صفحه و به بهاي 7000 ريال در سال 1390 منتشر كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط