سه‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۶
سفر با شهيد دوران در رمان «بال آتش، بال خون‏‫»

رمان «بال آتش، بال خون‏‫» اثر مصطفي جمشيدي، بر اساس زندگی اميرسرلشكر خلبان شهید عباس دوران نوشته شده و توسط نشر آجا زير چاپ رفته است. وي اين اثر را يكي از شاخص‌ترين آثار داستاني درباره شهيد دوران مي‌داند.‏-

مصطفي جمشيدي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، درباره اين رمان اظهار كرد: «بال آتش، بال خون‏‫» با اتكا به مستندات و با تلفيق تخيل و برش‌هايي از واقعيت‌هاي زندگي خلبان شهيد عباس دوران نوشته شده است.

وي ادامه داد: اين رمان در دو بخش، به زندگي شهيد دوران در سال‌هاي قبل از انقلاب اسلامي و تحصيل در آمريكا، حوادث دوران دفاع‌مقدس و ماجراي برخورد هواپيماي او با مواضع استراتژيك و مهمي در بغداد مي‌‌پردازد. 

نويسنده رمان «بوفاري 4» افزود: نقش موثر شهيد عباس دوران در عمليات موفقيت‌آميز مرواريد، يكي از نقاط اوج رمان « بال آتش، بال خون‏‫» است كه سعي كرده‌ام به خوبي به آن بپردازم.

جمشيدي با اشاره به توصيف حال و هواي انقلاب در پادگان‌هاي ارتش در اين رمان يادآور شد: فعاليت‌ انقلابي شخصيت‌هاي ارتشي پيرامون عباس دوران، از زبان اين شهيد بازگو مي‌شود و پس از ورود رمان به جنگ‌تحميلي، دست‌نوشته‌هاي شهيد دوران با ترفندهاي داستاني در كتاب «بال آتش، بال خون‏‫» استفاده شده‌اند.

وي رمان «بال آتش، بال خون‏‫» را اثري متمايز از ديگر آثار تدويني درباره شهيد دوران دانست و افزود: غناي محتوايي و دقت نظر در انتخاب زاويه ديد در اين رمان مورد توجه قرار گرفته و به همين سبب، اميدوارم كه دين خود نسبت به شهيد عباس دوران را ادا كرده باشم.

رمان «بال آتش، بال خون‏‫» به تازگي توسط انتشارات ارتش جمهوري اسلامي ايران (نشر آجا) زير چاپ رفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط