مولف كتاب «مديريت بازاريابي ورزشي» از اين اثر به عنوان مكتوبي براي رفع نيازهاي آموزشي حوزه ورزش ياد كرد و گفت: اين كتاب با توجه به مباحث ايراني و اسلامي فنون بازاريابي ورزشي، در راستاي برطرف كردن نياز علاقهمندان حوزه ورزش و ارتقاي مشاركت آنها در اين عرصه، مباحثي را بيان ميكند.-
وي با اشاره به سابقه نبودن آثار مرتبط اين حوزه و استفاده از كتابهاي رشته مديريت ورزشي براي تدريس در دانشگاهها، عنوان كرد: از آنجايي كه پيش از اين كتاب مناسبي با موضوع «مديريت بازاريابي ورزشي» تبيين نشده بود و تنها براي مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري، آثار انگشتشماري وجود داشتند كه نميتوانستند موضوعات مختلف و مورد نياز اين حوزه را پوشش دهند، به همراه « حميد قاسمي» و «فرشاد تجاري» كه از استادان تربيت بدني به شمار ميآيند، به تدوين اين اثر اقدام كرديم.
استاديار دانشگاه علامه طباطبايي در پاسخ به اين سوال كه «تعريف شما از مديريت بازاريابي ورزشي چيست؟» گفت: از اين اصطلاح به معناي وظيفه مديريتي و ارتباطي ياد ميشود كه يك سازمان ورزشي براي تامين نيازها و خواستههاي مخاطبانش در نظر ميگيرد كه تنها درپي اهداف مادي نيست، بلكه هدف جلب مشاركت مردم را نيز تامين ميكند.
كشكر در پاسخ به اين پرسش كه «در تاليف اين كتاب چه اهدافي دنبال شدهاند؟» عنوان كرد: به دليل آنكه اغلب كتابهاي حوزه «مديريت بازاريابي ورزشي» در شمار تاليفات نويسندگان اروپايي با بسترهاي اجتماعي غربياند، كوشيديم در نگارش اين كتاب با توجه به مجموعه رخدادهاي داخلي، ظرفيتهاي موجود و كمبودهايي كه با آنها مواجهيم، از مجموعه تجارب و اصول بازاريابي با استناد به ابزار بازاريابي ورزشي استفاده كنيم و بكوشيم از طريق تاليف اثري علمي، نياز به منابع تدريس «مديريت بازاريابي ورزشي» در دانشگاهها را برطرف سازيم.
وي ادامه داد: در اين كتاب سعي شده است با توجه به جديدترين يافتههاي اين علم، به بوميساختن مفاهيم و اهداف بازاريابي ورزشي در تاليف و تنظيم اين نوشتار توجه داشته باشيم. محتواي اين اثر يادآور ميشود كه چگونه ميتوان با استفاده از رسانهها، جايگاه مناسبي براي فنون مديريت بازاريابي ورزشي يافت. از اين طريق همچنين ذهن دانشجويان براي درك بهتر مطالب آماده ميشود.
استاديار دانشگاه علامه طباطبايي اظهار داشت: در اين اثر، نگاه جديدي به بازاريابي و مباحث؛ آميخته به حوزه روابط عمومي وجود دارد كه با نگرش عمومي، عملي و علمي همراه است. اين كتاب پنج عنصر آميخته به بازاريابي را معرفي ميكند كه يكي از اين عناصر، روابط عمومي است و ثابت ميشود كه عنصري جداييناپذير در ورزش محسوب ميشود.
مترجم كتاب «روابط عمومي ورزشي» در پاسخ به اين سوال كه «براي پيشرفت محتوايي و كيفي آثار اين حوزه چه پيشنهادي ميدهيد؟» گفت: براي اين كه بتوانيم با پيشرفتهاي جهاني همگام شويم، بايد بكوشيم به علوم و مكتوبات جهاني نزديكتر شويم و ارتباط بيشتري با آنها بيابيم و در كنار اين اصول جهاني با فرهنگ، داشتهها و ظرفيتهاي خودمان به سوي تحصيل اين علم حركت كنيم. از اين طريق است كه ميتوانيم در جهت ملي كردن علوم از آن سوي مرزها در كشورمان گام برداريم.
وي ادامه داد: كتاب «مديريت بازاريابي ورزشي» مكتوبي براي پرورش دانشجويان محسوب ميشود و سعي دارد نيازها و خلاءهاي اين حوزه را پوشش دهد. محققان اين اثر نيز ميخواستند اين كتاب گامي در راستاي گسترش علم «مديريت بازاريابي ورزشي» در مقاطع دانشگاهي كه اكنون تنها به عنوان درس دو واحدي در مقطع كارشناسي ارشد و دكترا از آن بهره ميبرند، باشد. اين در حالي است كه در ساير كشورها اين علم به عنوان يك رشته تحصيلي جداگانه در دانشگاهها محسوب ميشود.
كشكر اظهار كرد: همواره با همافزايي ميتوان توليدات بيشتري در حوزه مديريت بازاريابي ورزشي و ساير رشتهها ارايه كرد. محققان اين اثر كوشيدهاند در سايه همانديشي و بررسي ظرفيتها و موانع موجود، مكتوبي توليد كنند تا نياز آموزشي كشور در حوزه «مديريت بازاريابي ورزشي» را برطرف كند و زمينههاي پيشرفت بومي و علمي اين رشته را فراهم آورد.
نخستين چاپ كتاب «مديريت بازاريابي ورزشي» به تازگي توسط نشر علم و حركت با شمارگان 1100 نسخه، 464 صفحه و به بهاي 10500 ريال منتشر شده است.
نظر شما