یکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۰
«هوش سازمانی» به چاپ رسيد

«هوش سازمانی» کارکردی شبیه ضریب هوشی افراد دارد، با این تفاوت که کارکردهای آن در عملکرد سازمان ها مشخص می‌شود. «علی غفاریان پناهی» این موضوع را در کتابی با همین عنوان درباره سازمان‌های تاکسیرانی و قطار شهری مشهد بررسی کرده است.-

مولف این اثر در گفت وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، هوش سازمانی را از جمله مباحث نوین در حوزه مدیریتی ایران دانست و گفت: تاکنون کتاب‌های اندکی درباره این مهارت که با حروف اختصاری «EQ» شناخته می‌شود، منتشر شده‌اند.

غفاریان پناهی به تاثیرات مثبت هوش سازمانی در افزایش کارکرد یک سازمان اشاره کرد و گفت: بر اساس مطالب این اثر، همان‌گونه که ضریب هوشی افراد (IQ) در پیشبرد برنامه هایشان موثر است، هوش سازمانی نیز سازمان مورد نظر را به اهداف مورد نظرش نزدیک‌تر می‌کند.

وی افزود: در این کتاب مولفه‌های هوش سازمانی را با استفاده از مصداق‌ها و مثال‌هایی از سازمان‌های تاکسیرانی، قطار شهری و تربیت بدنی مشهد توضیح داده‌ام. در این بررسی، شش مولفه به آزمون گذاشته می‌شوند.

این نویسنده درباره فواید بررسی هوش سازمانی در یک سازمان گفت: با این روش می‌توان کارکردهای سازمان را بر یک نمودار مشخص کرد. این کار به مدیران کمک می‌کند که با مشخص شدن نقاط ضعف و قوت نیروی انسانی و همچنین بخش‌های مختلف سازمان، چشم‌انداز واقعی‌تری برای اخذ تصمیماتشان داشته باشند.

غفاریان پناهی درباره کتاب دیگری که در دست تدوین دارد، گفت: این اثر «تئوری‌های نوین مدیریت» نام دارد و تلفیقی از تالیف و گردآوری است. این کتاب پس از ارایه نظریه‌های مدیریتی، کاربرد آن‌ها در سازمان‌ها را با ذکر مثال توضیح می‌دهد.

کتاب های جدید علی غفاریان پناهی از سوی انتشارات «خوراسگان» مشهد منتشر می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط