یکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۵
انتخاب بهترين شيوه براي اجراي طرح ملي«حفظ قرآن كريم»

مدير نظارت، ارزيابي و كنترل پروژه‌هاي پژوهشي پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش از اجراي طرح ملي «حفظ قرآن كريم» در اين پژوهشگاه خبر داد و گفت: سند طرح ملي «حفظ قرآن كريم» به اعضاي پژوهشگاه ارايه شده است. به زودي جلسه‌اي با هدف چگونگي اجراي طرح مذكور و انتخاب بهترين شيوه اجراي آن در پژوهشگاه برگزار خواهد شد.-

بهنام حكمتي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين باره اظهار كرد: اعضاي هيات علمي، كارشناسان پژوهشي و كارمندان اداري پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، مجموعه فعال در اين پژوهشگاه‌اند كه براي شركت در طرح ملي «حفظ قرآن كريم» سطح‌بندي خواهند شد تا هر يك از آن‌ها بر اساس ميزان توانايي خود به اجراي طرح مذكور در پژوهشگاه بپردازند.

وي همچنين از انجام مراحل نهايي طرح پژوهشي «ارزشيابي از اجراي طرح همگام با قرآن» در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش خبر داد و گفت: طرح همگام با قرآن، از جمله طرح‌هايي محسوب مي‌شود كه طي دو سال به سفارش دفتر آموزش راهنمايي تحصيلي وزارت آموزش و پرورش و معاونت آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش در حال اجراست. گروه پژوهشي اندازه‌گيري و ارزشيابي پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش حدود يك سال است كه كار ارزشيابي از اجراي اين طرح را آغاز كرده و اكنون در حال سپري كردن مراحل نهايي اين ارزشيابي است. 

مدير نظارت، ارزيابي و كنترل پروژه‌هاي پژوهشي پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش افزود: نتايج اين ارزشيابي‌ها در آينده نزديك در صورت تمايل دفتر آموزش راهنمايي تحصيلي وزارت آموزش و پرورش و معاونت آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش به صورت مقاله پژوهشي ارايه مي‌شوند يا اين‌كه در جلسه‌اي با عنوان ارايه يافته‌هاي پژوهشي بيان خواهند شد.

دبير ستاد اقامه نماز پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در پايان از برنامه‌هاي قرآني ويژه كاركنان اين پژوهشگاه خبر داد و گفت: حدود دو سال است كه كاركنان پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش روزانه بين نماز ظهر و عصر، يك صفحه از قرآن كريم را قرائت مي‌كنند. همچنين در پژوهشگاه به مناسبت‌هاي مختلف، مسابقات قرآني مانند تفسير و حفظ قرآن كريم برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط