به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، خاشعي در پيشگفتار، هدف از انتشار اين كتاب را اهميت اين شاخه از علم رسانه به عنوان علمي ميان رشتهاي، ضرورت اهتمام جدي نخبگان به اين رشته و اهالي رسانه و معدود بودن مكتوبات اين حوزه عنوان كرده است.
اين نوشتار در شش فصل «استراتژي در سازمانهاي رسانهاي»، «ساختار سازمانهاي رسانهاي»،«منابع انساني»،«فرهنگ سازماني» و «تكنولوژي در سازمان رسانهاي» و «بودجه در سازمانهاي رسانهاي» ميكوشد ارتباطي موثر ميان اصول كلي نظري مديريت و ويژگيهاي خاص صنعت رسانه برقرار كند.
نويسنده در بخش «طبقهبندي بر اساس عمر تكنولوژي» مينويسد: «تكنولوژي نيز مشمول عبور زمان ميشود. هر تكنولوژي از زمان تولد تا رشد و سپس مرگ خود، و بر اساس محدوديتهاي طبيعي عملكردياش دوراني را طي ميكند. در طي اين دوره، ابتدا عملكرد تكنولوژي با كندي بهبود مييابد و با افزايش عملكرد و كاهش قيمت آن و در نتيجه استقبال بازار، استفاده از آن رشد ميكند و در نهايت با ظهور تكنولوژيهاي جايگزين كه نويد بخش عملكردهاي بهتر هستند، رو به افول ميگذارد و ميميرد.»
مخاطبان اين نوشتار، دانشجويان و محققان رشتههاي مطالعات رسانه و ارتباطات، مديريت رسانه و مديريت فرهنگي و نيز مديران نظام رسانهاي كشورند.
چاپ نخست كتاب «مديريت رسانه» از سوي انتشارات دفتر مطالعات و برنامهريزي رسانهها با شمارگان 2000 نسخه، 397 صفحه و به بهاي 50000 ريال روانه بازار نشر شده است.
دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۹
نظر شما