جمعه ۱۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۰
بررسي تبليغات و عمليات رواني در جنگ تحميلي عراق عليه ايران

كتاب «تبليغات و عمليات رواني در جنگ ايران و عراق» با نگاهي تحليلي به دوران هشت سال دفاع‌مقدس به قلم علي‌محمد نائيني از سوي انتشارات روايت فتح منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اين اثر در 5 فصل نوشته شده و مرور تحولات جنگ تحميلي عراق عليه ايران و شرح ماهيت تبليغات و عمليات رواني در اين جنگ را دربر دارد.

فصل نخست با عنوان «سيري اجمالي در تحولات جنگ ايران و عراق» مباحثي نظير «زمينه‌سازي جنگ»، «وقوع جنگ» و «آزادسازي مناطق اشغالي در تداوم جنگ» را مطرح مي‌كند. 

«مفهوم و ماهيت تبليغات جنگ» عنوان فصل دوم كتاب است كه در آن مفهوم و ماهيت موضوعاتي همچون «تبليغات»، «عمليات رواني»، «شايعه» و «روش‌هاي تبليغات و عمليات‌ رواني» بررسي شده‌اند. 

فصل سوم با عنوان «تبليغات ايران در جنگ تحميلي» شامل شرح روش‌ها و ابزار‌هاي تبليغات ايران در جنگ است و در فصل چهارم با عنوان «تبليغات عراق در جنگ تحميلي» مواردي همچون «سازمان و جايگاه تبليغات در رژيم بعث عراق»، «اهداف تبليغي عراق در جنگ» و «ارزيابي عملكرد تبليغي عراق در جنگ تحميلي» بررسي شده‌اند.

فصل پنجم نيز شامل پرسش‌ها و پاسخ‌هايي درباره مباحث مورد نظر كتاب «تبليغات و عمليات رواني در جنگ ايران و عراق» است. اين كتاب در قطع وزيري و 303 صفحه با شمارگان 2200 نسخه و بهاي 60 هزار ريال از سوي انتشارات روايت فتح منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط