دوشنبه ۳ دی ۱۳۸۶ - ۱۰:۵۳
توليد مجموعه انيميشن «بوستان سعدي» درمركز صبا

مجموعه انيميشن سيزده قسمتي «بوستان سعدي» در مركز فرهنگي هنري صبا توليد شد. «بوستان» سرشار از حكايت‌هايي پندآموز درباره شاهان و زورمندان و همچنين حكايت‌هايي از مردم عامي است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي مركز صبا، مركز فرهنگي هنري صبا به منظور نشر آثار فاخر ادبي و ماندگار شدن اين آثار در ذهن كودكان و برقراري هرچه بيشتر ارتباط ميان كتاب و انيميشن و استفاده از آثار مكتوب فاخر درانيميشن، دست به توليد مجموعه انيميشني با عنوان «بوستان سعدي» برگرفته از حكايت‌هاي اين اثر ارزشمند زده است. 

«بوستان سعدي» عنوان انيميشني صد و سي دقيقه‌اي است كه در سيزده قسمت ده دقيقه‌اي و با تكنيك دوبعدي به كمك كامپيوتر توسط مركز فرهنگي هنري صبا و به كارگرداني «ملوس مراد» تهيه و توليد مي‌شود.
 
سعدي شيرازي از جمله اديباني است كه  اوايل قرن هفتم زندگي كرده است‏‌. كتاب «بوستان» از آثار ارزشمند وي در قالب مثنوي سروده شده و حاوي حكايت‌هايي شيرين و كوتاه است كه در ده باب تنظيم و تدوين يافته است. 

بوستان سرشار از حكايت‌هايي پندآموز درباره شاهان و زورمندان و حكايت‌هايي از مردم عامي است. 

به گفته كارگردان اين مجموعه، به منظور بسترسازي فرهنگي براي قشر كودك و نوجوان و ايجاد آشنايي بيشتر اين قشر با هنرمندان و شاعران دوران‌هاي مختلف و پي‌بردن به فرهنگ و زبان گذشتگان، تصميم گرفته شد آثار اين هنرمندان به لحاظ تاثيرگذاري بيشتر از راه‌هاي بصري، به‌صورت انيميشن ساخته شود.

در اين كار سعي شده است كه سادگي فضا و شخصيت‌ها به لحاظ زماني كاملاً در طراحي‌ها رعايت شود. 

چهره‌ها، تن پوش‌ها و حتي نوع چيدمان وسايل زندگي و نوع بازارها و محيط شهر و كاخ‌هاي آن زمان، حكايت از زندگي در قرن هفتم دارد. داستان اين مجموعه حاوي پيام‌ها و پندهايي است كه در خور فهم كودكان و نوجوانان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط