شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۶
آدم برفی‌های شکارسری در  نمايشگاه كتاب جان مي‌گيرند

پانزدهمین مجموعه شعر حمیدرضا شکارسری با عنوان «تنها برف کوچ نکرده است» و در برگیرنده کوتاه سروده‌هایی با موضوع برف و آدم برفی در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارایه می‌شود.-

شکارسری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: پانزدهمین مجموعه شعرم با عنوان «تنها برف کوچ نکرده است» از سوی نشر شانی در نمایشگاه کتاب امسال ارایه می‌شود.

وی توضیح داد: مطابق دیگر دفترهای شعرم طی چهار یا پنج سال گذشته، این مجموعه نیز تعدادی از شعرهای کوتاه من با محوریت و موضوع اصلی برف و آدم برفی را شامل می‌شود، که اغلب در ابتدای سال 1390 و طی چند ماه سروده شده‌اند.

شکارسری در توضیح بیشتر درون‌مایه شعرهای این مجموعه افزود: موضوع در این شعرها برف است، اما درون‌مایه آن‌ها حوزه‌های وسیعی را در برمی‌گیرد و می‌تواند خوانش‌های اجتماعی، فلسفی، سیاسی و حتی مذهبی را نیز شامل شود.

وی یادآور شد: از این منظر دریچه‌ای با عنوان برف به جهان باز شده است و من به عنوان شاعر از این پنجره به جهان پیرامون خود نگریسته‌ام.

این شاعر در ادامه به تجدید چاپ یکی دیگر از دفترهای شعرش اشاره و تصریح کرد: چاپ دوم مجموعه شعر «چیزی قطب‌نماها را دیوانه می‌کند» در 79 صفحه از سوی انتشارات فصل پنجم در نمایشگاه کتاب امسال ارایه خواهد شد.

وی در پایان گفت: همچنین یک مجموعه شعر دیگرم از سوی انتشارات حوزه هنری مراحل نهایی چاپ را طی می‌کند. این دفتر با عنوان «تظاهرات حرف‌های اضافه» در برگیرنده شعرهایی با موضوعات متنوع است، البته چاپ این اثر تا زمان برگزاری نمایشگاه کتاب به پایان نمی‌رسد. 

حمیدرضا شکارسری متولد 1345 در تهران است.

از جمله آثار منتشر شده او می‌توان مجموعه شعرهای «باز جمعه‌ای گذشت»، «گزیده ادبیات معاصر»، «از تمام روشنایی‌ها»، «پرانتزهای شکسته» و در زمینه نقد کتاب‌های «حماسه کلمات» (نقد و بررسی بیست سال شعر دفاع مقدس ) و «از سکوت به حرف» (مجموعه نقد ادبی) را نام برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط