یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
راه‌اندازي سامانه بلوتوث در كتابخانه فريدونشهر

سامانه بلوتوث در كتابخانه عمومي فريدونشهر راه‌اندازي شد. از اين پس اعضا مي‌توانند در صورت تمايل فايل PDF كتاب‌هاي مورد نظرشان را بر روي تلفن همراه خود دريافت كنند.-

رييس كتابخانه‌هاي شهرستان فريدونشهر در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار كرد: با استفاده از اين سامانه پس از ورود فرد به كتابخانه با توجه به ظرفيت گوشي همراه، فايل PDF يك يا چند كتاب مفيد ارسال مي‌شود.

شهناز ميرزايي افزود: اعضا در ابتداي ورود به كتابخانه از ميان فهرست كتاب‌هايي كه در مقابل كتابدار قرار دارند، اثر مورد نظر خود را انتخاب و كتابدار آن را براي فرد بلوتوث مي‌كند.

وي با اشاره به ويژگي‌هاي استفاده از اين فناوري، گفت: ارسال و دريافت فايل به هفت نفر به طور همزمان در فاصله 250 متر، از قابليت‌هاي اين دستگاه است.

ميرزايي همچنين درباره فوايد اجراي اين طرح، يادآور شد: اين كار با هدف اشاعه فرهنگ كتاب و كتابخواني و نيز امكان دسترسي آسان اعضا به كتاب اجرا مي‌شود.

به گفته وي، «تلفن همراه» امروز يكي از ضروريات هر فردي در زندگي روزمره است، به گونه‌اي كه در ماشين، منزل يا محل كار و اوقات فراغت مي‌تواند به راحتي از امكانات آن از جمله مطالعه كتاب استفاده كند.

ميرزايي گفت: افزايش سرانه مطالعه در ميان مردم جامعه از جمله اهدافي است كه مي‌تواند با اجراي صحيح اين طرح محقق شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط