یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۸
احمد صفارمقدم: آرامش خوب فرهنگي از ضروريات نمايشگاه كتاب است

احمد صفار‌مقدم، مولف، معتقداست، نمايشگاه كتاب بايد به محلي ساكت‌تر براي تعامل فرهنگ و آشنايي با كتاب تبديل شود. وي كه در يكي از سالن‌هاي همايش نمايشگاه حضور داشت، تسهيل رفت و آمد مردم را از مهم‌ترين ضروريات چنين مكاني برشمرد و گفت: مشخص بودن مسيرهاي رفت و آمد، ‌از ابتدايي‌ترين و البته ضروري‌ترين مسايلي است كه بايد در نمايشگاهي با اين عظمت ساماندهي شود.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، صفارمقدم، مولف كتاب و نرم‌افزار آموزش زبان و فرهيختگان ايراني به غيرفارسي‌زبانان كه امروز در يكي از سالن‌‌هاي همايش نمايشگاه كتاب حضور داشت، گفت: ما نمايشگاهي وسيع‌تر از نمايشگاه كتاب در ايران نداريم، ولي متاسفانه اين نمايشگاه هنوز با مشكلات ابتدايي در تردد و ايجاد نظم و آرامش مواجه است. 

وي افزود: ازدحام جمعيت تمركز مخاطب كتاب را مخدوش مي‌كند و او را از توجه به مساله كتاب باز مي‌دارد. مسوولان هر سال وعده نمايشگاهي بهتر را مي‌دهند، ولي اين بهتر شدن به كندي پيش مي‌رود. در اين مراكز بايد مانند نمايشگاه‌هاي معتبر دنيا يا ديگر مكان‌هاي اين‌چنيني مسير حركت براي افرادي كه در حال رفت و آمدند، مشخص و دو تكه باشد اين كه همه آدم‌ها حين رفت و آمد با يكديگر برخورد مي‌كنند، شايسته مخاطب اين فضا نيست.  
  
نخستين دوره نرم‌افزار آموزش زبان و فرهنگ ايراني به غيرفارسي‌زبانان صفارمقدم به تازگي منتشر شده است و به زودي همره با كتاب‌هاي اين مجموعه از سوي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و شوراي گسترش زبان فارسي در  كشورهاي خارجي توزيع مي‌شود.

اين در حالي است كه كتاب‌هاي اين مجموعه كه از سال 86 به چاپ رسيده بودند، از اين پس همراه با نرم افزاهاي اين مجموعه ارايه خواهند شد.

صفار مقدم پژوهشگر، استاد دانشگاه و دانشیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها