چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۸۶ - ۱۴:۴۵
یک نویسنده کلمبیایی در رادیو فرهنگ

داستان کوتاهی با نام «قبل از کشتار» اثر هرناندو تلث، نویسنده و روزنامه‌نگار کلمبیایی، پنج‌شنبه در رادیو فرهنگ روخوانی و نقد می‌شود. این داستان توسط محسن سلیمانی ترجمه و در مجموعه «عید پاک» منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، برنامه «یک عصر، یک داستان» که پنج‌شنبه‌ها از رادیو فرهنگ پخش می‌شود، این هفته برنامه خود را به روخوانی و نقد داستان «قبل از کشتار» نوشته هرناندو تلث (Hernando Tellez)، نویسنده، مقاله‌نویس، روزنامه‌نگار و دیپلمات کلمبیایی اختصاص داده است.

ترجمه محسن سلیمانی از این داستان، پنج شنبه ۱۳ دی، ساعت ۱۵:۳۰ از رادیو فرهنگ، خوانده و توسط جواد عاطفه نقد می‌شود.

این ترجمه، ۱۸ سال پیش در مجموعه داستان «عید پاک» توسط نشر برگ منتشر شده است.

"تلث" در این داستان به روایت یک موقعیت بغرنج و تشریح تقابل میان یک دیکتاتور و یک انقلابی می پردازد و مخاطب را در طول داستان با کشمکش های فرد انقلابی که برای از میان برداشتن دیکتاتور تلاش می کند، همراه می سازد.

این نویسنده در سال ۱۹۰۸ در کلمبیا متولد شد و ۵۸ سال زندگی کرد. وی بیشتر عمر خود را به فعالیت‌های سیاسی و روزنامه‌نگاری گذراند. هفت کتاب از مجموعه مقاله‌ها و داستان‌های کوتاه او به زبان اسپانیولي منتشر شده است.

سردبیری برنامه «یک عصر، یک داستان» را رسول آبادیان، نویسنده و منتقد ادبی به عهده دارد و فاطمه حقیقت‌ناصری گوینده این برنامه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط