چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰
مردم دنبال خريد كتاب‌هاي كمك‌درسي و دست دوم‌اند

مدیر نشر خدمات فرهنگی کرمان با اشاره به تغييز ذائقه اغلب مردم اين استان در حوزه كتابخواني، از گرايش مردم به سمت خريد كتاب‌هاي كنكوري و كمك‌درسي و همچنين كتاب‌هاي دست دوم خبر داد.-

محمدمهدی سعیدی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار كرد: خرید کتاب‌های عمومی خیلی کم شده است. اكنون بیشتر کتاب‌های کنکوری و کمک‌درسی متقاضی دارند، زیرا فرزندان و آموزگاران از والدین براي خريدن اين كتاب‌هاي تقاضاي زيادي مي‌كنند و آن‌ها ناگزیرند که این آثار را تهیه کنند.

سعیدی افزود: البته این خرید هم کاذب است چون با افزایش قیمت دانش‌آموزان به دنبال خرید کتاب‌های دست دوم می‌روند یا یک کتاب می‌خرند و آن را به طور غيرقانوني تكثير مي‌كنند.

مدیر نشر خدمات فرهنگی کرمان همچنين از تغییر اندازه و کیفیت کتاب توسط برخي ناشران خبر داد و گفت: با این افزایش قیمت‌ها، تولید کتاب با حجم زياد و اندازه بزرگ به‌صرفه نیست. به همین دلیل، ترجیح می‌دهیم که کتاب‌ها را در قطع کوچک عرضه کنیم.

وی با اشاره به مشكلات پيش روي صنعت نشر توضیح داد: ابتدای سال جاری قیمت هر بند کاغذ 60 در 90 حدود 25 هزار تومان بود كه با گذشت دو ماه، قیمت آن به 50 هزار تومان افزايش پیدا کرد. علاوه بر این، شاهد افزایش 20 درصدی حقوق پرسنل نيز طبق قانون کار بوده‌ايم. این افزایش قیمت‌ها باعث شده که ما در قیمت‌گذاری کتاب سردرگم شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط