چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
30 نمایشگاه کتاب در کتابخانه‌های عمومی قزوین برگزار شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: به مناسبت بزرگداشت ايام رحلت بیانگذار انقلاب اسلام ايران، ولادت امیرالمومنین (ع) و قیام خونین 15 خرداد، 30 نمایشگاه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان قزوین برگزار شد.-

به گزارش خبرگزاري کتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، محمود لالوها اظهار کرد: این نمایشگاه‌ها که از ابتداي هفته جاری در کتابخانه‌های نهادی و برخی کتابخانه‌های مشارکتی استان قزوین راه‌اندازی شده بودند، امروز(چهارشنبه) به کار خود پایان دادند.

وی ادامه داد: در هر یک از این نمایشگاه‌ها بیش از 100 نسخه کتاب از برترین منابعي که با مناسبت‌های يادشده پيوند داشته‌اند، ارایه شدند و مورد استقبال مراجعه کنندگان هم قرار گرفتند.

مديرکل کتابخانه‌هاي عمومي استان قزوين افزود: هدف از این اقدام آشناسازی هرچه بیشتر مخاطبان با منابع غنی موجود در کتابخانه‌ها و معرفی برترین آثار درباره زندگی و سیره عملی امام خمینی(ره)، اهداف و علل بروز قیام 15 خرداد و شناخت مقام والای حضرت علی(ع) بود.

وي برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی «روح‌اله» در سطح کتابخانه‌های عمومی را از دیگر برنامه‌های انجام شده در این ایام دانست.

لالوها با اشاره به توسعه خدمات کتابخانه‌های عمومی طی سال های‌ اخیر بيان کرد: اکنون کتابخانه‌ها همگام با سایر پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیکی خدمات خود را متنوع و متحول کرده‌اند.

وی راه‌اندازی سيستم ارسال بلوتوث در کتابخانه‌ها با هدف معرفی کتاب، تجهیز و به روزرسانی اتوماسیون و نرم‌افزارهای کتابداری، راه‌اندازی کافی‌نت و ایجاد بخش مستقل کودک با هدف ترویج مطالعه از سنین پایه را از مهمترین اقدامات انجام شده در کتابخانه‌های استان برشمرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین ادامه داد: اطلاع‌رسانی و استفاده گسترده از طرح «کتاب من» از دیگر اقداماتی است که توسعه آن موجب افزایش مراجعه به کتابخانه‌ها و جلب رضایت بیشتر مخاطبان شده است.

وی اظهار کرد: از دیگر فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی، برگزاری مستمر مسابقات کتابخوانی از طریق شبکه اجتماعی www.booki.ir و برگزاری دوره‌های خلاصه نویسی و قصه‌نویسی است. 

لالوها گفت: برگزاري منظم نشست‌های فرهنگی ـ اجتماعی، کارگاه‌های قصه‌خوانی، دوره‌های آموزش احکام و قرآن و دوره‌های نقد و بررسی آثار ادبی، از دیگر فعالیت‌های فرهنگی محسوب مي‌شوند که در کتابخانه‌های عمومی استان قزوين ارايه مي‌شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در پایان از همکاری رسانه‌های گروهی در پوشش اخبار کتابخانه‌ها قدرداني کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط