دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۹
نویسنده‌ی غیر عادی به مدرسه‌ی مدرسه‌ی عجیب و غریب می‌آید

«خانم بادی نویسنده غیر عادی» عنوان نهمین کتاب از مجموعه‌ی مدرسه عجیب و غریب است. در این داستان طنز کودکان، نویسنده‌ای ژاپنی به مدرسه‌ی عجیب و غریب می‌آید و شور و شوق و حوادثی را در این مدرسه‌ ایجاد می‌کند.

ایبنا نوجوان: انتشارات افق جلد دیگری از ماجراهای مدرسه‌ی عجیب و غریب را به بازار آورد؛ عنوان نهمین کتاب از این مجموعه‌ «خانم بادی نویسنده‌ی غیر عادی» است.

این کتاب اثر «دن گاتمن» بوده و «محبوبه نجف‌خانی» آن را به فارسی ترجمه کرده است.

در این کتاب قرار است، خانم «بادی» که نویسنده‌ی ژاپنی و معروف کتاب کودکان است، به مدرسه‌ی عجیب و غریب بیاید.

خانم بادی در جنگلی زندگی می‌‌کند و درباره‌ی حیواناتی می‌نویسد که نسل‌شان در خطر است؛ اما هنگامی که پرنده‌ی شکاری نویسنده‌ی ژاپنی در کلاس رها می‌شود، بچه‌های مدرسه‌ی عجیب و غریب به خطر بزرگی می‌افتند.

زاویه‌ی دید در این اثر اول شخص (من) است. تصویرگری «جیم پایلوت» به جذابیت این کتاب بسیار کمک کرده و از نکات قوت این اثر است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانید: «خانم بادی جعبه‌ی اسرار آمیزش را باز کرد و پرنده‌ی بزرگی را بیرون آورد. پرنده جیغ بلندی کشید. خانم بادی بلند گفت: «این رپی است. من شاهین بی‌باک را از این پرنده الهام  گرفتم». همه گفتیم: «وایی»! این بار،‌ راستی راستی جالب بود. وقتی پرنده روی انگشت خانم بادی نشست، او گفت: «من او را جلوی ساختمانی که پک پارچه شیشه‌ای بود، روی زمین پیدا کردم. حتما رپی تصویر خودش را دیده و سعی کرده به آن حمله کند و توی شیشه شیرجه زده بود. پدر و مادرش آن دور و بر نبودند،‌ برای همین،‌ با خودم آوردمش خانه‌ام. بیچاره رپی، چیزی نمانده بود بمیرد. همین باعث شد که برای کتابم فکر خوبی به ذهنم برسد». دوباره زد زیر گریه.»

«دن گاتمن» در سال ۱۹۵۵ میلادی در نیویورک به دنیا آمد. او در رشته‌ی روان‌شناسی تحصیل کرد؛ مجله منتشر کرد و برای بزرگ‌تر‌ها کتاب ورزشی نوشت. گاتمن به دلیل علاقه به نوشتن و نویسندگی و داشتن ارتباط قوی با کودکان به نوشتن داستان‌ها طنز برای مخاطبان این گروه سنی روی آورد.

مجموعه‌ی مدرسه‌ی عجیب و غریب، ۱۵ جلد است که طنز و شوخی‌های گاتمن برای کودکان در آن، از ویژگی‌های این آثار است. 

انتشارات افق، این کتاب ۸۵ صفحه‌ای، را با شمارگان سه هزار نسخه و به بهای سه هزار تومان وارد بازارکتاب کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها