چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۶
ضرورت توجه به ارتقای ضریب مطالعه در سراوان

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار سراوان در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در سال 91 گفت: ارتقای ضریب مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در الویت کاری دستگاه‌های متولی قرار گیرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سیستان و بلوچستان، سعيد تجليلي با بیان این مطلب افزود: با توجه به تاكيدات مقام معظم رهبري درباره كتاب و كتابخواني، همچنین پايين بودن سرانه مطالعه طرح اهداي كتاب برای ارتقاي ضريب مطالعه در بين مردم و فرهنگسازي از سوي دستگاه‌هاي متولي باید در اولويت قرار گیرد.

وي از راه‌اندازي كتابخانه‌هاي سيار در شهرهای مختلف سروان خبر داد و گفت: برای حمايت از دانش‌آموزان و دانشجويان سراوانی، توزيع كتا‌ب‌هاي كمك آموزشی و درسی از طریق کتابخانه‌های سیار انجام می‌شود.

تجلیلی با اشاره به ضرورت تاسیس انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در سراوان ادامه داد: انجمن خيرين كتابخانه‌ساز يكي از نيازمندي‌هاي مهم شهرستان است و خیرین باید در اين زمینه گام بردارند تا فرهنگ کتابخانه‌سازی ترویج شود.

معاون سياسي فرماندار با بیان این‌‌كه يادگيري باعث تغيير در رفتار جامعه مي‌شود از نهادهاي فرهنگي خواست تا برای افزایش سطح مطالعه گام بردارند.

همچنین فاطمه سربندی، مسوول کتابخانه شهید مطهری در این جلسه گفت: اکنون چهار کتابخانه با 40 هزار و 890 جلد کتاب و هزار و 640 نفر عضو فعال در سراوان وجود دارد.

وی همچنین برگزاری مسابقات قصه خوانی، تصویرسازی ، عضویت رایگان به مناسبت‌های مختلف در کتابخانه‌ها‌، برپایی نمایشگاه از کتاب‌های ارسالی به کتابخانه‌ها، افزایش ساعت کار کتابخانه‌های عمومی را از جمله اقدامات صورت گرفته برای ترویج فرهنگ مطالعه مفید در شهرستان در سال گذشته بیان کرد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط