جمعه ۲ تیر ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰
نمایش «تازه‌های کتاب» در هشترود

کتابخانه‌های عمومی شهرستان هشترود استان آذربایجان شرقی در ماه‌های شعبان، رمضان و محرم نمایشگاهی را با عنوان «تازه‌های کتاب» برگزار می‌کنند._

محمد اکبری، رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان «هشترود» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) با بیان این خبر اظهار کرد: با نزدیک شدن به ماه‌های شعبان و رمضان در تکاپوی فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای برپایی نمایشگاه‌های «تازه‌های کتاب» هستیم. این نمایشگاه‌ها که به مدت دو هفته در ماه به طول می‌انجامد،‌ حدود 600 عنوان کتاب را با موضوع‌های متنوع ارایه می‌کنند.

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان «هشترود» با اشاره به این‌که تنها یک باب از کتابخانه‌های این شهرستان به بخش مجزای کودک مجهزاست ادامه داد: شهرستان هشترود دارای چهار باب کتابخانه است که نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای اعضا کتابخانه‌ که 9 هزار نفرند، باشد.

وی با بیان این‌که «شهرستان هشترود دارای 80 هزار نفر جمعیت است» گفت: هشترود در برگیرنده 200 شهر و روستاست و باتوجه به این جمعیت و گستردگی، ساکنان این شهرستان با کمبود فضای فیزکی کتابخانه‌ای روبه‌رویند.

وی درباره راه‌اندازی کتابخانه سیار و افتتاح کتابخانه در این شهرستان بیان کرد: اکنون احداث و افتتاح کتابخانه را در دستور کارمان نداریم و تنها می‌کوشیم تا کتابخانه‌ای سیار راه‌اندازی کنیم. با راه‌‌اندازی کتابخانه سیار، ارایه برخی از خدمات کتابخانه‌ای گسترده و آسان می‌شوند. البته برای راه‌اندازی این نوع کتابخانه به تعیین و تامین اعتبارات مالی نیاز داریم.

اکبری از پرداخت نشدن نیم درصد سهم کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری ابراز ناخشنودی کرد و درباره فعالیت خیران این منطقه نیز گفت: اگرچه یک باب از این کتابخانه‌ها توسط خیران هشترود احداث شده اما اکنون کمکی دیگر از سوی خیرین کتابخانه‌ساز و اهداکنندگان زمین دریافت به ما نشده است. 

وی گفت: برای پیشبرد بهتر اهداف توسعه کتابخانه‌ها درصدد تشکیل انجمن خیران کتابخانه‌ساز شهرستان هشترودیم و برای تشکیل این انجمن با مسوولان فرمانداری این منطقه رایزنی‌هایی کرده‌ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط